HDD kører konstant!! SLUK DOG !

Software d.  31. august. 2007, skrevet af Daryth
Vist: 558 gange.

Daryth

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2007 18:41:36
Svar/Indlæg:
44/18
Hvad er det lige der sker med vista Ultimate .. ? Selvom jeg har slået det fra jeg umiddelbart kan se kører .. har ingen screen saver kørende .. ja faktisk ikke en pind der BURDE kører står min HDD og hacker derudaf konstant !! jeg har forsøgt at kigge hvad der er, af aktive processor men ikke noget umiddelbart .. end ikke windows update er igang .. HDD mener bare den skal kører uden at lave en skid .. er der NOGEN i denne verden der kan forklare mig hvad jeg skal gøre for at få den til at stoppe når computeren IKKE burde arbejde .. Jeg har IKKE virus .. har hørt noget om at det sku være den der defender der laver et eller andet .. har dog fjernet auto kontrol af system så den burde sku da ikke køre ??

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2007 18:43:32
Svar/Indlæg:
14079/622
Kan kun sige, at det også er sådan hos mig. Ret irriterende, når man skal lave støjmålinger i tests.
Man burde få købt sig en antivibrationsholder til harddisken. 😛

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2007 18:47:00
Svar/Indlæg:
541/48
Kan det ikker være fordi den er ved at dø?

Daryth

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2007 18:57:33
Svar/Indlæg:
44/18
hmm nej jeg håber ikke den er ved at dø -- det er en splitter ravende ny RAptor ...

jeg skal helt sikkert have et ophæng til den .. ingen tvivl ... undre mig sku bare over den arbejder hele tiden .. 😕

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
31-08-2007 19:02:31
Svar/Indlæg:
1186/81
Nu siger du jo det er en helt ny disk, så det kan også være disken er "defekt" eller bare larmer så meget.. det er jo en raptor, og de har et ry for at larme. hvis du stadig har den "gamle" disk, så kunne du jo prøve at sætte den i og se om den gør det samme.

Daryth

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2007 19:03:26
Svar/Indlæg:
44/18
har ingen andre hdd ... som sagt kører det hele fint .. den arbejder bare selv når pcen står stille ! 😐

Lars

Superbruger
Tilføjet:
31-08-2007 19:17:49
Svar/Indlæg:
1633/76
Det er vist en Vista "feature".. har haft brok fra kunder på arbejde over præcis samme problem. Kender umiddelbart ikke til nogen løsning desværre.

TB_Kolding

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2007 19:30:30
Svar/Indlæg:
492/12
Efter en ny installation af Vista, går systemet i gang med 2 ting:

1) Indeksering af harddiskens indhold, så filsystemet er forberedt på hurtig-søgninger.

2) Defragmentering og optimering af harddisken - dette kan tage LAAAANG tid, da installationen har en høj fragmenterings-faktor.

Hvis din Vista-installation er nyere, så prøv bare at lade Vista høvle på disken i en længere periode (kan anpå diskens størrelse tage dage!). Du kan også slå defragmenteringen fra, ved at gå ind i egenskaber for defragmentering og slå "auto-run" (eller automatisk start - whatever) fra - efter en genstart burde disken stoppe.

Held og lykke!

//EDIT: Stave-spasme fjernet 😉

Fylmyeen

Superbruger
Tilføjet:
31-08-2007 20:10:10
Svar/Indlæg:
113/10
#7 har fuldstændig ret, og specielt defragmentering kan tage meget lang tid, hos mig tog det næsten 8 timer, men der var også en del data.

Daryth

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2007 22:28:57
Svar/Indlæg:
44/18
DET ku kvæle den .. hvad siger i så til dette her spørgsmål ? ☹

http://hwt.dk/forumthread.aspx...

pinkytk

Superbruger
Tilføjet:
31-08-2007 22:35:59
Svar/Indlæg:
58/3
Ja min gør det også og jeg har 2 raptor diske i raid, så det larmer helt sindsygt ( min kæreste siger at den lyder som en kaffemaskine :D ) . I Vista er der mange ting der får den til det. Indexering, windows defender scan, genoprettelsespunkter og hvis man også har en virus scanner der står og arbejde, så larmer det også. Jeg har personligt slår alt fra som arbejder på disken hele tiden, så den larmer ikke så tit mere.

Jeg ved ikke hvor meget man hører det på andre diske end raptor, men de larmer bestemt meget når de arbejder.

TB_Kolding

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2007 22:39:27
Svar/Indlæg:
492/12
#9 Lad være med at blande tingene sammen... HVAD kunne kvæle den? Andre ville sikkert have glæde af noget bedre info 😀

Du kan evt. prøve at slå hardware-accelerationen fra i egenskaberne for skæmen/grafikkortet - det plejer at funke. Sort skærm ved film plejer at skyldes, at der bruges inkompatible drivere...

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2007 22:52:57
Svar/Indlæg:
4230/89
det må være et eller andet specielt Vista Feature der gør at den arbejder hele tiden...

min Raptor(eller min kammererats) siger ikke noget når computeren ikke bliver brugt, men vi kører så også XP Pro begge to...

Daryth

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2007 23:14:23
Svar/Indlæg:
44/18
sorry .. det der konstant kørte og fik den til at lyde som en kaffe maskine VAR rent faktisk defrageren... da jeg slog den fra stoppede den mere agressive del af lydene .. nu der kun lidt små knurren ind imellem ...

🤣

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
01-09-2007 00:21:41
Svar/Indlæg:
4295/306
Sådan noget elsker Microsoft at lave. Jeg husker også en Office version for år tilbage som installerede noget smart fil-opdaterings halløj som kørte i baggrunden. Det var umuligt at se og opdage, men pludselig kunne maskinen begynde at høvle derudaf på disken fordi den lige syntes den ville benytte lejligheden midt under et LAN til at optimere fil-søgning. 😀

Det lader til de har gjort noget lignende i Vista. For dødelige er det sikkert fint at disken er løbende defragmenteret, men for os andre kontrolfreaks skal det straks slås fra. 😛

illuzioN

Superbruger
Tilføjet:
01-09-2007 00:34:19
Svar/Indlæg:
264/40
Løsning: ud med Vista og ind med XP ;) Tror jeg venter et par år endnu før jeg køber Vista.

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
01-09-2007 00:37:15
Svar/Indlæg:
1186/81
er det til at slå fra via højre klik på disken ?

eller er det noget af det der du skal længere ind i vista's uendelige hav af menuer for at slå fra ?..

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2007 07:51:27
Svar/Indlæg:
1915/57
Min gjorde det også indtil jeg slog defrag fra det er alligevel ikke så godt som andre. og indexservice(som er den største synder). kører ikke med defender men et ordenligt program,og mit AV er sat til og scanne en gang om ugen.så min den "ter" sig overhovedet ikke.#15. XP kommer IKKE ind hos mig igen 😛 Kan ikke holde ud at se på det efter at jeg har vænnet mig til VISTA. og vista kører helt og aldeles stabilt hos mig(x64 ultimate) :yes:

Daryth

Overclocker
Tilføjet:
01-09-2007 12:40:54
Svar/Indlæg:
44/18
enig ... VISTA er SÅ lækkert ... får det skidt ved tanken om XP ...