#142 jeg tror nu godt man kan have en fornuftig debat uden at skulle direkte flame hinanden 🙂
men jeg har læst tråden igennem igen, og nået til den konklusion, at det i blev allermest fornærmede over, var det jeg skrev i #66...
så hvis du, Ironfist eller Shake læser dette herunder, så prøv lige at glem #66, og så prøver jeg lige at omformulerer mig lidt:
"Post 66, take two":
hvis jeg sidder og ser nyhederne, og de fortæller om fks dengang hvor en mand blev mast ihjel mellem to stålvalser på 3000kg hver, så sidder jeg og kan drage nogle paraleller... det er jo ligeså forfærdeligt for både hans familie, venner, som det var for ham selv... han blev trukket ind i maskinen, mens hans krop stille og roligt blev knust... han led, meget!!!
da jeg så det, fik jeg straks en empatisk fornemmelse, fordi det kunne ligeså godt have været en jeg kender, eller en fra min familie, eller mig selv for den sags skyld..
---
hvis jeg så sidder og ser nyhederne, og de fortæller om en vognmand, som har proppet sin lastbil med for mange grise, og 10-12stykker er blevet mast ihjel, eller på anden måde er død under transporten...
så kan jeg slet ikke på samme måde føle noget for dem... det rører mig ikke rigtig(dermed stadig ikke sagt det er ok de døde på den måde)...
jeg kan ikke på nogen måder have ondt af et dyr som sådan, jeg ser på dem som dyr, dyr som alligevel skulle dø, og min empatiske fornemmelse fra før, er der ikke, da jeg ikke på nogen måder kan drage nogen paraleller mellem min tilværelse, og deres...
jeg har ikke sagt det er i orden at de dør på den måde, hvad jeg siger er, at det bare ikke rører mig hvis et dyr dør på en "umenneskelig" måde i sådanne tilfælde..