2800+ fået gratis inc asrock bundkort men (HJÆLP)

Bundkort / CPU d.  03. september. 2007, skrevet af KlapHat
Vist: 308 gange.

KlapHat

Superbruger
Tilføjet:
03-09-2007 08:13:24
Svar/Indlæg:
212/109
Jeg har fået en maskine bestående af

AsRock K7Upgrade-880
http://www.asrock.com/mb/overv...

Amd Sempron 2800+

kingston 512 ram

radeon 9550

seagate 80gb harddisk

dvd drev

problemet er at det kørte ustabilt. når jeg bootede på windows cd gik den til sidst i blue screen (Måske bare min cd) men det windows som var på den virkede fint. men så downloadede jeg biosen til den. og så kørte jeg det program man loader i dos når man booter på en diskette. men da jeg så genstartede gik den bare i sort.. aner ikke om det er fordi den af en eller anden grund fik slette min bios (Såikke sådan ud da den bare hurtigt åbende en dos vindue og lukkede det igen) eller kan det være pga grafikkortet har en løs dut på sig? men jeg ved ikke om det giver jeg flere oplysninger men når jeg starter den sker der intet og både power led og hd led lyser bare.. pls help (: kunne være rart at få det til at virke..
nogen der ved hvorfor den ikke kan læse sata diske det bord jeg har? tror muligvis controlleren er brændt af :/
kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2007 08:56:20
Svar/Indlæg:
3565/372
Du har nok brændt din bios af! Nyt bundkort? 😕

KlapHat

Superbruger
Tilføjet:
03-09-2007 09:43:39
Svar/Indlæg:
212/109
Herre øv.. men jeg så den sku aldrig slette bios.. den åbnede bare en promt hurtigt og lukkede den igen :/

Witekdk

Overclocker
Tilføjet:
03-09-2007 09:48:44
Svar/Indlæg:
118/5
Læs manual om hvordan man resetter BIOS og prøv det.
Hvis du kan se en løs 'dut' på dit grafikkort, ja så skal du nok ikke regne med at det virker alt for stabilt, hvilket også sagtens kan resultere i en BSOD under installationen.

Ang. SATA, er det så det bræt i din profil du taler om? Har du husket drivere?

KlapHat

Superbruger
Tilføjet:
03-09-2007 14:21:54
Svar/Indlæg:
212/109
Nej det er det asrock jeg skrev før.. men lige før den når til at skulle vælge harddisk blue screenede den.. derfor ville jeg prøve at updatere bios (:

KlapHat

Superbruger
Tilføjet:
03-09-2007 14:42:32
Svar/Indlæg:
212/109
Clear CMOS
(CLRCMOS2)
(see p.8, No. 26)
Note: CLRCMOS2 allows you to clear the data in CMOS. The data in CMOS includes system
setup information such as system password, date, time, and system setup parameters. To
clear and reset the system parameters to default setup, please turn off the computer and
unplug the power cord from the power supply. After waiting for 15 seconds, use a jumper
cap to short the Clear CMOS jumper for 5 seconds. After shorting the Clear CMOS jumper,
please remove the jumper cap. However, please do not clear the CMOS right after you
update the BIOS. If you need to clear the CMOS when you just finish updating the BIOS,
you must boot up the system first, and then shut it down before you do the clear-CMOS
action.

det står der i manuellen.. men jeg er ikke helt sikker på jeg har forstået det hele. hva er en cap? og en der lige kort gider oversætte hva jeg præcis skal for at jeg ikke risikere at dumme mig (:?

Men tænkte på det som står der er det bare til at genstarte bios ellers til at gendanne hele den org. bios (:?

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2007 15:36:21
Svar/Indlæg:
2267/261
Har du aldrig resettet cmos før? .. nå, men du skal kigge i din manual, der står et sted hvor jumperen til resette sidder. Så skal du rykke den en "tak" og så tælle til 13, tage batteriet ud og tilbage i bundkortet og så tilbage med den jumperen til der, hvor den sad før. Pisse nemt 🙂