Wiki siger: Overclocking!

Hyggehjørnet d.  03. september. 2007, skrevet af Goaguy
Vist: 432 gange.

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2007 18:30:44
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg sad lige og faldt over dette:
http://da.wikipedia.org/wiki/O...

Jeg vidste ikke, om jeg skulle grine eller græmmes. Den artikel er helt til grin. For det første står der intet om, hvad selve ordet "overclocking" indebærer - og for det andet er der slet ikke en guide til, hvordan man udfører det.

Desuden er der nogle meget uheldige, tåbelige og/eller ubegrundede sætninger. Check fx disse:

"Grafikoverclocking er ikke nødvendigt hvis du ikke spiller spil. Grafikoverclocking kan kun anbefales hvis du har problemer med at køre spil "rent" så billedet ikke hakker."

"Ofte er det bedst at købe ram der kan holde til højere hastighed end den man selv kører med da de så ikke vil tage skade ved overclocking."

"Kommer der underlige streger på skærmen eller går systemet helt i baglås når du har overclocket betyder det at du har overclocket lige lidt for meget. Sluk computeren og lad den stå og køle ned i 10 minutter. Tænd den så igen og skru lidt ned for hastigheden."

"Hvis du gerne vil overclocke men ikke ønsker at det går galt og systemet går i stykker kan du læse disse råd."

I sammenhæng med resten af siden er sidste kommentar helt klart den sjoveaste!

Hvad siger I? Burde vi ikke ændre lidt på den side? Jeg har selv ikke lige tid til det nu. Men hvad siger I?
Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2007 18:55:19
Svar/Indlæg:
2676/147
Den skal sq da helt klart lige have en opfriskning, hvad sker der for ligegyldige sætninger ? :'-(

-Tahiti

Don

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2007 19:28:45
Svar/Indlæg:
644/8
Så må du jo rette det til så det bliver bedre, det er jo hele ideologien bag wikipedia.

Men det er jo også bare et leksikon, man kan jo ikke forvente der er udførlige guides til at det indeholder, men bare en smule general information.

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2007 20:03:28
Svar/Indlæg:
3410/199
#2 --> Der er jo ikke engang "generel information" om emnet. De ting der står, finder jeg i alle sammenhænge ubrugelige. Uden en reel guide, kan man ikke bruge de halvtomme oplysninger på siden til noget som helst.

Jeg sidder og bakser med en stil, og har derfor ikke tid til at rette i det. Hurra for 3. år på gymnasiet!

DaMooze

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2007 20:13:15
Svar/Indlæg:
469/83
#3 hehe ja, hurra for 3.g. >_<
men ja jeg fandt sku også den side lidt ubrugelig.. nogen burde ændre den.. men nok nogen der ved mere om det end mig ;)

OT: Jeg lagde mærke til at nogen engang for noget tid siden havde ændret australiens officielle valuta til Schweizisk ost >_<.. så nok ikke alt information på wikipdia der er helt brugbart xD

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2007 20:20:54
Svar/Indlæg:
1900/33
#4 Nej, men sådan nogle tilfælde bliver hurtigt rettet da der sidder moderatorer der såvidt det er muligt læser alle rettelser og godkender dem

/Lars

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2007 20:23:46
Svar/Indlæg:
3410/199
Det tager bare laaaang tid at skrive en hel guide. Selvom det ikke burde være så svært. Så kunne man samtidig få smidt den ind her på siden - som et alternativ til www.ocguide.dk

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2007 20:33:41
Svar/Indlæg:
3943/44
Wikipedia er jo ikke en samlig af guides, men et leksikon.
Så der bør vel være en forklaring om hvad det er.
Evt. med links til guides.

Guides skal vel ligge under wikibooks.
http://da.wikibooks.org/wiki/F...

Der er sku da også ved at være en del wikiprojekter.
http://www.wikimedia.org/

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2007 00:35:48
Svar/Indlæg:
4222/223
#6 så lad være med at skrive en hel guide, men skriv det grundlæggende så folk får en ide om det, istedet for det der står. Du kan vel bare skrive lidt af gangen, og når du så mener der står nok laver du bare copy/paste

Jeg ved ikke så meget om nogen af tingene, men har rettet lidt det personen har skrevet om gfx. Man kan tydeligt se at personen kun har haft med intel at gøre. Og faktisk ikke ved en skid om noget.

Er der ikke nogen seriøse/hardcore pverclockere der kan sætte sig sammen og rette det hele?
Gerne med flere links og udtryk

Don

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2007 08:22:13
Svar/Indlæg:
644/8
Mener heller ikke der burde være en guide, det er jo et leksikon. hvis du slår op under stærekasse er der sikkert også bare en beskrivelse er hvad det er, og ikke en guide til hvordan du bygger den 😐

Eskimow

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2007 16:58:15
Svar/Indlæg:
431/38
LAWL 🤣

jeg opfordrer til at nogen med skills tager og skriver en der rent faktisk kan bruges.