Ibm bærbar med dvi udgang til tv

Diverse d.  04. september. 2007, skrevet af tf-uno
Vist: 621 gange.

tf-uno
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2007 19:14:10
Svar/Indlæg:
317/39
Hej..
Har en Ibm T43, samt en dockingstation med dvi udgang.
Har så købt et Dvi --> HDMI kabel, som er sat til tv'et (samsung 40R73BD).
Bærbaren kan godt se der er sat en samsung skærm til, men kan ikke få billedet der over.. (normal på mit samsung tv kan man vælge HDMI. Men kun hvis der er sat noget til.. Men det kan man ikke selv om bærbaren er sat til)..
Sætter jeg min stationær pc til, med samme kabel, virker det 100%.. (kan vælge HDMI på tv'et, og der er billede på.)..
Det mærkelige er så, hvis jeg har haft den stationær sat til, og skifter kablet over i dockingstationen (uden og slukke tv'et) så kan jeg godt få billede på.. Men slukker jeg tv'et og tænder det igen.. Kan jeg ikke vælge HDMI igen.. Hva faen sker der lige.. som om bærbaren mangler og sende signal over til tv'et og fortælle... Hallo jeg er altså koblet til :)

Nogle der har en ide om hva problemet ku være..?

tf-uno
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2007 08:13:18
Svar/Indlæg:
317/39
ingen forslag..?


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2007 14:41:41
Svar/Indlæg:
2845/91
Jeg tror det er et problem med måden den bærbare detecter fjernsynet. Har du prøvet først at slutte computeren til mens begge dele er slukket og så tænde fjernsynet først og derefter computeren?


tf-uno
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2007 15:26:02
Svar/Indlæg:
317/39
selas.. Ja har jeg prøvet.. men den sender ikke engang boot billedet på skærmen.. (så det kan vel ikke engang være et software problem)..

Men når jeg har haft den stationær sat til, og fået billede på tv'et. også sætter bærbaren til uden og slukke tv'et.. så kommer boot billedet..

sku godt nok mærkeligt... som bærbare ikke sender "tænd" signalet til tv'et...