Den er nem at konfigurere, men det er der jo så mange routere der er! Det absolut gode ved den er jo gamefuel, altså QoS (Quality of service), det er der også masser af andre der har, men ikke noget der fungerer i den prisklasse!
Der er Class of service og Type Of Service... DGL-4300 benytter ToS hvilket er på IP/port nivau, som selvfølgelig er det bedste! CoS er f.eks en ethernet-port der er prioriteret frem for en anden ethernet-port.... Det kan man så at sige ikke bruge til en skid...
I DGL-4300 ligger i forvejen en masse forud-opsatte spil og diverse programmer, og så retter man bare til så det passer til ens behov, eller bruger auto funktionen. Man kan så prioritere fra 1 - 255 hvor 1 er højeste prioritering, og 255 laveste! Jeg har online spil på 10, IP-telefon på 1, email på 150, P2P sat til 255! Det virker upåklagelig og jeg kan sagtens sidde og download musik, spille online spil og snakke over skype mens jeg henter en eller anden stor update. Den virker fint!
Mht. til udbyders egne routere ved jeg ikke hvad fullrate bruger, men f.eks CC´s er noget skidt at sidde med, man kan dog lave opsætningen om så deres routere...
Husk at opdatere firmware i DGL-4300, den første var de ikke så heldige med.