Vil folk ikke være så venlige at at bruge "SØG"?

Om siden d.  06. september. 2007, skrevet af CF
Vist: 661 gange.

CF
CF

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2007 00:31:47
Svar/Indlæg:
4689/105
Hej allesammen!

Der er godt nok mange for tiden, der beder om hjælp til at finde ud af hvilke dele de skal købe til deres computere. Ofte er det de samme ting de alle beslutter sig for at købe.

Jeg ved da fra mig selv i starten at jeg også sked på den søgefunktion, og spurgte om alverdens pis og lort som jeg kunne søge mig til i forum'et. Dengang forstod jeg ikke hvorfor at folk blev irriterede, men det gør jeg satme nu. Jeg kan jo nu fandme skrive i 2-3 tråde dagligt, omkring hvilke dele de skal vælge, og det er SÅ tit de samme ting. :no: Det er ved at være belastene, at der er så mange unødvendige tråde omkring det med at samle computere.

Jeg ved at jeg ikke er den eneste der har det sådan her, og jeg tænkte på om vi ikke kunne finde en måde at informere medlemmer at man altså lige skal søge i forum'et først, især ved "hjælp til køb af dele"-trådene. Det står vist i regelerne at man skal tjekke forum (ret mig hvis jeg tager fejl), men hvem fanden læser dem når man opretter bruger? 😛

Jeg vil så høre om man kan gøre noget ved det på nogen måde? For det kan være ret belastende. 😩

What do YOU think?
Fonzi

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2007 01:14:48
Svar/Indlæg:
262/18
Tja, hardware ændre sig hurtigt og derfor er søgefunktionen måske ikke altid funktionel. Der er jo ingen der tvinger dig til at svare på spørgsmål og lign. og det er nok den vigtigste pointe! Hvis du føler dig forstyrret af forskellige oplæg så lad være med at klikke dig ind på dem! Hvis du føler det er svært at undgå, kan jeg kun undre mig over tiden (som du tilsyneladende) har tilovers til at surfe herinde uden formål. Misforstå mig ikke, ikke ment som nogen krigserklæring, men der er vel plads til alle. Hvis du føler spørgsmålet er for dumt så lad være med at svare!
IMO

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2007 01:30:18
Svar/Indlæg:
3162/326
Jeg tror at en rigtig god idé kunne være at lave en "ny computer" sektion, hvor alle brugere, nye som gamle, kunne kigge forskellige aktuelle modeller i f.eks 3-4 forskellige prislag.

Det ville være rigtigt fedt hvis der så var flere forslag i hver prisklasse, og brugerne så kunne stemme om hvilket system de syntes var bedst inden for den forudbestemte prisramme i klassen.

De forskellige modeller skulle brugerne også indsende, så de garvede hardwarenørder kunne udkonkurrere hinanden, for at samle det absolut bedste system til mindst mulige penge.

Jeg tror vi er mange der godt kan få et par timer til at gå med at samle drømmecomputeren 😀

Ydermere skulle man når man stemmer, skulle udfylde pro's og con's (altså plus og minusser) ved de forskellige systemer.

Der kommer nyt hardware hele tiden, så det kunne f.eks være en månedlig konkurrence brugerne imellem.

Næste gang der så kommer en ny bruger der opretter et indlæg om et forslag til en computer til kr xxxx,- ville man såmænd bare skulle smide et link til en model, og hwt.dk vil igen få mere plads til snak om OC, og de mere "ikke nybegynder" indlæg, og svar.

Problem solved :yes:

Mvh. Mads 🙂

EDIT: Og hvis nu hwt-crew kunne skaffe nogle sponsorpræmier til første måned, ville det helt sikkert komme igang i en djævlens fart..

quarkwano

Overclocker
Tilføjet:
06-09-2007 01:57:51
Svar/Indlæg:
39/6
Den er faktisk syg den der ide.. Cool tænkt Mads 😎

Kh Quark

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2007 06:39:47
Svar/Indlæg:
3577/353
Jeg sidder tit og "Samler" computer på nettet så det er faktisk en kanon ide 🙂
men det skal jo bare opdateres hele tiden måske 😕

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
06-09-2007 06:55:34
Svar/Indlæg:
541/48
Der er jo denne geniale tråd: http://hwt.dk/forumthread.aspx... ,
men hvis der ikke sker noget i den så forsvinder den jo, så hvis man kunne give den en fast plads på siden så alle kunne se den, ville det jo være smart

CF

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2007 11:33:36
Svar/Indlæg:
4689/105
#1 Ja det er nok rigtig, men bare indenfor den sidste uge er der nok blevet skrevet over 10 af sådan nogle tråde, og SÅ hurtigt udvikler it-verdenen sig ikke. Hellerikke for os. Hvis folk i dag bare tjekker en uge tilbage så finder de ALLE de dele de skal købe.

#2 Faktisk en god ide, men det kræver lidt arbejde.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2007 11:52:30
Svar/Indlæg:
3233/128
Enig med #1 Det her jo udviklet sig til en børnehave det her.... 80% af alle spørgsmål kan googles på under 15min.

Adolph

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2007 12:32:21
Svar/Indlæg:
1369/75

Nu er jeg en af dem der har oprettet en tråd, om og samle en computer til en kammerat.

Jeg kunne ikke bruge de andre tråde til en pind pga, jeg havde anderledes krav til budget. Derfor oprettede jeg min egen tråd.

Forstår heller ikke du føler denne tvang til og svare på alles spørgsmål i alle tråde. Finder du tråden u-interessant, så ignorer den. Så bliver du ikke så irriteret på den.

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2007 13:53:34
Svar/Indlæg:
3011/103
Samme diskussion har været på flere danske fora, men hvad hjælper det, hvis folk vitterlig har brug for hjælp? Det er ikke alle der er lige gode til at søge informationer. Som I beskriver det kunne vi i mange tilfælde lukke forummet og i stedet henvise til google...
Der er stadig folk der nyder at hjælpe andre, og det er ikke altid at søgning kan bruges til noget, hvis der ikke bliver svaret på det man spørger om, vi har alle specifikke krav.

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2007 23:22:32
Svar/Indlæg:
2263/135
Jeg føler ikke jeg får særlig meget ud af søgefunktionen når man søger. Der står bare en masse underlige tegn når man har søgt på noget.

Et eks. som jeg søgte på for et stykke tid siden var FX 60 og det her er bare en af dem som jeg fik frem..

<h4>Specifikationer</h4> <BR> <BR>
[TH-IMG=1]
<BR> <BR> Type: <BR> <li>MicroATX Form factor 245x229mm.</li> <BR> <BR> ...

Det eneste jeg skulle gøre var at trykke på den for at se noget om hvad det drejede sig om. Og det gider man jo heller ikke at gøre på dem alle sammen.

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2007 23:39:14
Svar/Indlæg:
1349/11
De skal bare have et link til www.edbpriser.dk så er den klaret.

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2007 09:54:03
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg er ganske enkelt stoppe med at bruge søgefunktionen her på siden. Jeg synes den er elendig!