Styr computeren med et blik

Litteratur d.  06. september. 2007, skrevet af System
Vist: 394 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
06-09-2007 12:40:17
Svar/Indlæg:
0/11005
Forskere fra IT-Universitetet arbejder på, at gøre eyetracking-teknologi til allemands eje. I fremtiden vil vores øjne overtage computermusens funktioner.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
peterpop

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2007 15:54:19
Svar/Indlæg:
41/10
Det er oprigtigt et spændende emne. Og har vel være noget mange har fantaseret om i mange mange år. Men når nu annoncering nævnes som et muligt område hvor eyetracking kan bruges, bliver jeg sgu lidt bange! Det er da MEGA nederen at annoncerne så kan følge med ens blik rundt på skærmen. Så bliver det sgu da umuligt at ignorere dem 😛

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2007 16:17:47
Svar/Indlæg:
4230/89
#1 ja og hvad mere snyd er, så viste THG en film for et år eller to siden, da de lige havde lavet den type skærm...
hvos de spillede Half-Life på den... så kan alle slags cheat osv være ligemeget, du skal bare kigge på hans hoved og han er død 😀

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2007 17:01:25
Svar/Indlæg:
1814/48
Det er ikke helt at bare at kigge og jeg ved ikke om det fungerer i FPS spil, men for de der har et webcam og vil prøve en alternativ måde at navigere på kan Nouse klart anbefales.

Nouse er et gratis program hvor du styrer markøren med næsen(eller hvad den tror er næsen efter kalibreringen) der er en lille blå boks at bevæge sig indenfor og går man udenfor laver man et klik, ud til højre er højreklik, venstre = venstreklik og ned er dobbeltklik.

Det fungerer ok, dog med plads til forbedringer, men når det er gratis kommer man over det.

Der kan læses mere og den kan downloades gennem http://vrs.iit.nrc.ca/Nouse/

God fornøjelse!

Stepa

Overclocker
Tilføjet:
07-09-2007 08:28:08
Svar/Indlæg:
394/36
Jaa det virker som en fin ide, men som jeg også har det med andre ting, så skal man bibeholde tingenes form. Selvfølgelig skal teknologien have lov at komme frem, men anyway ikke så meget så hurtigt, hvordan skal man kunne følge med, når der hveranden dag kommer en ny og forbedret opgradering? 😕