Bedste "Vituelle" HD Opsætning & Formatering

Litteratur d.  06. september. 2007, skrevet af Emze
Vist: 238 gange.

Emze

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2007 23:01:45
Svar/Indlæg:
666/100
Hey alle sammen 🙂

Har lige fundet ud af at den eneste mulighed for at fikse min pc ordenligt er at formatere den, da mit windows er lidt bims og ikke fungere sådan rigtigt 😕 Lidt uheldigt ja men sådan er livet 😕

Så tænkte jeg på hvordan jeg kunne sætte min HD op efter jeg har formateret hele mit system, så jeg næste gang bare kan nøjes med at formatere windows. Hvis det altså er muligt.

Tænker på at brude den der metode hvor man får windows til at dele ens HD op i flere dele osv, men ved ikk om man bare kan nøjes med Fx at formatere en af de dele man har delt det op i.

Har en 250gb HD'er lige i øjeblikket og tænkte på at dele den op således:
40Gb til windows
170GB til alt muligt andet
40GB til skoleting

Hvis jeg dele min HD'er op på den her måde vil det så være muligt at kun formatere den del windows ligger på og så derefter bruge fx de programmer jeg har installeret på den del som er 170Gb uden at skulle geninstallere dem osv
Håber i forstår mig og håber også i kan/vil hjælpe mig 🙂

Hilsen Emre Gezgin Aka Emzé 🙂
Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2007 05:29:02
Svar/Indlæg:
971/67
Du kan sagtens dele den således op, og derefter fx format c: og så bevare data på de andre partitioner. Men du skal nok ikke forvente at du kan bruge programmer installeret i tidligere Windows. i Så fald skal du lave backup af registreringsdatabasen inden du formaterer c drevet. Mit bedste bud er at installere alt programmer på samme partition og så lave et backup image fx med Ghost (norton laver det vidst), så kan du nemt og hurtigt få drevet tilbage til oprindelig tilstand.

/Skipper

Emze

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2007 18:34:05
Svar/Indlæg:
666/100
Altså så er det helt lige meget at lave sådan en opdeling mellem Windows og alle programmerne da de alligevel ikk vil virke hvis jeg formatere bare windows??? eller??
Og det der norton Ghost. Hvordan skal det lave en backup af min pc??
Altså har en ekstern Marxtor HD og der fik jeg også et eller andet backup program med men tror i jeg godt kan bruge det??
Og så er der lige om Ghost laver en backup af hele systemet som det er. Fordi så kan jeg bare installere Windows og alle driverne og så når det hele nu en skønne dag går i smader kan jeg altid bruge den der backup med driverne så jeg slipper for at installere dem. Rigtigt eller ??