Har købt sådan en fætter http://www.aerocool.com.tw/per... og i selve harddisk skuffen har jeg smidt sådan en her i Seagate momentus 80gb 2½" IDE og selve slotten til hd-skuffen skal monteres på boardet med sådan 2 "halve" 4 pins usb stik, som også kan ses i beskrivelsen.Har så monteret et stik i hver usb slot på boardet.
Fint nok, men den kører hammerende ustabil og jeg kan flytte data over på den, med hele 1,3mb/s , også fryser den hele tiden..
Men piller jeg hd-skuffen ud og monterer den på usb portene bag på computeren, med det medfølgene usb kabel, med "dobbelt stik" i den ende ende, så kører den perfekt...
Er det mine usb porte på boardet, som ikke kan levere nok strøm?
hmm, ifølge det der står på siden, er der jo nogen diske som ikke kan starte på kun ét stik... så hvis du kun tilslutter den med et på bundkortet, kan du være uheldig at det ikke er nok 😐
Hvad nu hvis jeg skippede strømmen (vcc+gnd) fra usb stikket og kun koblede de 2 data pins til bundkkortets usb port og trak 5v og gnd fra et molex stik direkte fra psu'en til vcc og gnd på usb kablet? Ville de mon kunne køre og vil boardet kunne hitte ud af det? For så burde der jo være strøm nok til hd skuffen.