Jeg har et problem med min computer. Hver gang jeg prøver at tænde den kommer der intet frem på skærmen. Men hvis jeg så holder knappen inde og slukker den og så prøver igen starter den normalt. Er der nogen der ved hvad der kan være galt? Det skal lige siges jeg overhoved ikke aner hvor problemet ligger, jeg lagde bare spørgsmålet under Grafikkort da der jo tilsyneladende ikke kommer noget signal fra det første gang jeg prøver at starte den. Specs er i profil.
#0 Du er helt sikker på at du har de nyeste driver til alt hardware i din maskine og at alt sidder som det skal. At der ikke er et grafikkort der sidder løst eller sådan noget.
Tænk det igennem og se om det måske så kommer til at virke.
Jeg tror ikke jeg har nyeste GFX driver, så den skal nok opgraderes. Fysisk sidder alt hardware som det skal, da computeren har kørt fint i flere uger, problemet er kommet i den her uge. Jeg kører XP.
Så'n som jeg ser det, kan det i værste fald måske føre til at en del er brændt af. Men prøv først at hente alle driverne, så du har de nyeste. Det gælder ikke kun gfx driver, men alle andre driver også.
1:reset c-mos husk tage strømmen fra, der kunne være der kommet nogle instilinger i bios som er forkerte. 2:det være startknappen så reagere psu ikke første gang
Skal du ikke være ked af - mit tastatur virker kun efter én genstarter! No matter what man sætter settings til i bios. Hardware er squ noget underligt gejl. Hvis det virker når du starter den anden gang - jamen så virker det jo! 😛
Prøv at tage cpu ud, og sæt den i igen.. havde samme problem indtil jeg tog en P4 D ud og satte en Celeron i, i stedet.. så hjælper måske også bare at tage cpu ud og ind igen..
Da jeg startede maskinen idag startede den med det samme. De sidste par dage er der også gået rimelig lang tid imellem jeg har startet den. Jeg ved ikke om det kan have noget at sige.
#11 Første gang problemet var der havde jeg lige tændt computeren og kunne høre den bippe inde fra værelset. De andre gange har jeg stået ved den og slukket den igen med det samme jeg konstaterede at der ikke kom billede på skærmen.
Eller coldboot problem som Nosferatu også skriver. Du kunne prøve at opdatere bios og se, om det løser problemet. Mit P5N-E led også af det engang i mellem. Det var for det meste hvis den havde stået slukket i et døgns tid. Efter at have slukket og tændt det igen, kørte den videre uden problemer.