Få Bærbar PC på internettet gennem stationær PC

Diverse d.  08. september. 2007, skrevet af Aliaz
Vist: 262 gange.

Aliaz

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2007 17:53:21
Svar/Indlæg:
1015/333
Hej

Vi har TDC webspeed kabel internet med 2 IP'er. En til kærestes bærbar og en til min stationære PC. Jeg vil ikke have trådløst internet da jeg har brug for høj pålidelighed og sikkerhed.

Min stationære PC har et Asus P5b deluxe wifi-ap

I går fik jeg også en bærbar PC.

Jeg har tændt for Wifi-AP sådan den udsender signaler til min bærbar.

Bærbaren kører med Vista, mens min stationær bruger XP.

Bærbaren kan godt finde netværket og tilsyneladende også komme på, men den skriver at det kun er netværket, og at internettet ikke virker.
Den foreslår så at reetablere IP og nulstilning af wireless configurationer...intet af det giver bærbaren internetforbindelse.
Hvad skal jeg gøre/tjekke for at komme på nettet via bærbaren?
Stepa

Overclocker
Tilføjet:
08-09-2007 18:16:18
Svar/Indlæg:
394/36
Hmm jeg ville mene du skal gå ned i din status for Netværksforbindelse åbn den , find egenskaber inde i Generelt, Hop ind i generelt derfra og tegne et lille flueben i boksen hvor der står "Tillad andre brugere at oprette forbindelse til internettet gennem denne computers internetforbindelse" .. Så skulle det vidst nok være løst 😴

Aliaz

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2007 18:50:03
Svar/Indlæg:
1015/333
Mange tak for hjælpen og det hurtige svar. Det virker.

Ved du også, hvordan man slipper af med når Vista spørger om man vil give tilladelse til at lade et program køre/starte... noget i den dur.
Det er da belastende.

betteberg92

Overclocker
Tilføjet:
08-09-2007 22:47:03
Svar/Indlæg:
315/8
#2 Det er i kontrolpanelet. Mener det hedder noget med Brugerstyring eller brugerkontrol. Men er ikke helt sikker. Kører nemlig sjovt nok ikke med Vista på min computer.

hoffer666

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2007 01:04:21
Svar/Indlæg:
482/146
Du kan slå tilladelse fra i brugerkonti

http://peecee.dk/?id=66936

Aliaz

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2007 11:07:18
Svar/Indlæg:
1015/333
Tak for hjælpen. Jeg prøver lige senere i dag, når jeg alligevel skal have kigget på antivirus. Med bærbaren fulgte en org. Norton Internet Security 2007, men da jeg puttede skiven i, meldte Vista om kompatibilitets-problemer, så jeg gik ud fra der ikke ville komme noget godt ud af at forsøge at installere det alligevel. Kan det virkelig passe, at denne version ikke virker til Vista? Eller skal jeg bare vælge at installere det alligevel?

I første omgang undlod jeg at installere det. I stedet installerede jeg Avast home, som kan hentes frit. Den meldte ikke om problemer ved installationen, men nu her bagefter så kommer der næsten konstant en besked med at programmet kræver opmærksomhed, og når man så får vist detaljer, så er det også kompatibilitets-problemer.

betteberg92

Overclocker
Tilføjet:
09-09-2007 11:14:49
Svar/Indlæg:
315/8
http://www.iexbeta.com/wiki/in... _.26_AntiSpyware

På den liste skulle avast virke fint. Har også installeret det på min kusines vista pc og det kører udemærket, men har bare lidt problemer med at få norton afinstalleret. men regner med jeg har fundet en lsning på det nu.