RMA Spørgsmål

Diverse d.  09. september. 2007, skrevet af hollowman
Vist: 301 gange.

hollowman
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2007 17:57:04
Svar/Indlæg:
373/35
Hey.
Hvis man skal sende noget til rma skal man sende alt tilbehør med som hørte med det produkt man har købt.
Vil det sige at garantien ikke gælder hvis man, lad os sige mangler et ide kabel, bare for at nævne noget, eller brugsanvisningen?
"Varen skal kunne sælges efterfølgende som ny" står der b.l.a.
tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2007 18:01:13
Svar/Indlæg:
20170/383

når der står at det skal sendes tilbage i original stand. Så betyder det selvfølgelig at du skal sende det tilbage som du købte det.


hollowman
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2007 18:03:52
Svar/Indlæg:
373/35
Troede kun det var ved kreditering (fejlkøb) det gælder. dvs man skal altid gemme alt selv et ide kabel eller andre små ting.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2007 18:06:26
Svar/Indlæg:
20170/383

Du har selvfølgelig ret i noget der. At et manglende IDE kabel ikke burde være skyld i et defekt bundkort. Men for din egen skyld, så send det hele med. Der er nogle online forhandlere der er temmelig firkantede.


Cyberguyen
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2007 18:07:15
Svar/Indlæg:
611/26
Jeg har før glemt ting småting når jeg skulle sende ting til RMA og sådan noget som et IDE kabel er ikke super nødvendigt.
Shg har eksempelvis en knap hvor de spørger om produktet er komplet når man laver en RMA request på deres hjemmeside.

Ellers skulle man jo også sende klistermærkerne fra cpu med som de fleste har siddende på kabinettet 😉


hollowman
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2007 18:10:34
Svar/Indlæg:
373/35
#3 kan du have ret i, men der er vel overordnet regler for rma, så de ikke bare kan skrive at hvis en lille skrue mangler, så dækker garantien ikke, altså lave deres egne regler.
Men sender også alt retur jeg måtte have, men det er bare lidt svært nogen gange, tænker på alt det geil man nogen gange får med når man køber et stykke hardware. 🤣 .



matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2007 18:28:07
Svar/Indlæg:
5600/32
Jeg plejer kun at sende det defekte produkt afsted uden noget bundle, og har ikke fået nogen klager endnu. Tilgengæld har jeg oplevet at få et Abit IC7-max3 sendt tilbage med ny bundle. 🙂 Men har så også oplevet at sende bundkort afsted i original kasse og få et nyt i en tilfældig papkasse.. 😕


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2007 19:00:56
Svar/Indlæg:
8947/160
4# SHG spørger om det hele er med fordi de så kan sende et komplet nyt sæt til kunden inden der er fejlsøgt. Det gjorde de for mig(fik nyt bundkort næste dag).


hollowman
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2007 19:02:18
Svar/Indlæg:
373/35
Tak for svarene, altid rart at høre hvad andre siger, og rart når nogen kommer med deres egne oplevelser 🙂 .


hollowman
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2007 19:04:28
Svar/Indlæg:
373/35
#7 det er top dollar service 😀 . mener faktisk at kunne huske jeg fik en ny harddisk fra shg meget hurtigt efter en rma sag.