Superbruger
Tilføjet:
09-09-2007 20:24:59
Svar/Indlæg:
1012/98
Hej. min computer begynder så småt at halte efter, den kan ikke spille de nye spil og kan ikke afspille 1080P film. Men er det et godt tidspunkt at opgradere eller kommer der noget godt om 3 måneder?
Nu ved jeg godt det måske er lidt dumt at oprette sådan et indlæg når der er en tråd stor tråd om "ny computer". Men jeg syntes stadig der er nogle ting jeg gerne vil have svar på.
Mht. CPU: skal man vælge Intel core 2 quad (2,4 ghz) tili 1800 kr eller vælge en hurtigere core 2 duo til samme pris?
mht bundkort: hvis man højest vil bruge omkring 900 kr, skal man så vælge P35 eller nvidias 680?
Mht ram: skal man gå efter et bundkort der kan klare ddr3 eller kan man nøjes med ddr2 hvis man ikke vil bruge over 1000 kr for et 2x 1gb kit?
mht grafikkort: Så har jeg fundet et XFX geforce 8800GT med 640 mb ram til 2400 kr. Findes der noget bedre til prisen?
alt i alt giver det omkring 6000 kr. Formålet skal være en computer der kan holde i lang tid til spil og HD afspilning (jeg ved godt der ikke findes en fremtidssikret computer), men de næste 2,5 år bliver der ikke råd til opgradering.
Jeg overvejer nemlig at købe en ps3 da det koster nogen lunde det samme. Men noget siger mig pengene er bedre givet ud til en computer, men hvad ved jeg.
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Micker