Superbruger
Tilføjet:
11-09-2007 09:26:02
Svar/Indlæg:
131/55
Har fået Asus køleren - og det er jo en lækker køler at arbejde med. Kører den på mit p35-ds3 fra Gigabyte og har ved vcore 1,325 og standardclock på 2,4 ghz en temp på 32 grader idle (læst af Gigabytes medfølgende software). Mit problem er at coretemp viser 55 grader!!!! i idle.
Jeg genstarter og tjekker lige i bios og alt ser ud til at det er gigabytes eget software der er korrekt - kølerribbene føles heller ikke varme overhovedet.
Så tjekker jeg kølerens evne i Orthos og får pludselig (stadig ved standardclock og vcore) en temp på 66 grader ud fra Gigabytes beregninger (coretemp viser 89!!!). Lader dog orthos rulle lidt og temp stabiliserer sig ved ca 65 grader.
hæves vcore til 1,36 kan jeg oc til 3,24 ghz - stadig de samme temps når jeg kører orthos (min idle er dog lidt højere ved højere vcore).
Jeg har 120 mm blæser i bunden af kab + 120 mm i toppen! Jeg har 80mm ind foran og 80 ud bagtil! Så luftcirkulation ingen problem! Men hvorfor i alverden runder systemet dog 60 grader ved orthos???
Nogen hjælp!?