Har Nvidia 680i chipsetet været ude for tidligt...

Bundkort / CPU d.  11. september. 2007, skrevet af PRJ
Vist: 563 gange.

PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2007 23:22:45
Svar/Indlæg:
1249/247
Jeg har selv, som så mange andre haft et par RMA'er grundet fejl i 680i chipsetet. Jeg har haft 2 Bundkort og 2 x 2 Gb ram til RMA

Der er her en underskrift indsamling til Nvidia, som gør dem opmærksomme på de problemer folk har haft med deres "beta chipset"

http://www.ipetitions.com/peti...

PRJ
hightower

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2007 23:26:39
Svar/Indlæg:
2440/66
Tjae, det virker generelt som om Nvidia bare skal ha' deres HW hurtigst muligt ud af døren... både NF 5 serien til AMD samt deres GFX kort (så fixer man drivere senere :no: ) Kan desværre ikke udtale mig personligt om 680i...

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
11-09-2007 23:35:49
Svar/Indlæg:
4295/306
Det er sq trist at høre. Så har det ikke forbedret sig siden nForce2 dagene kan jeg høre... (dengang skulle der flere revisions til før chipsettet kunne det det lovede).

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2007 23:37:26
Svar/Indlæg:
3944/384
En masse har haft problemer med det chipsæt.. Fx HARMSTREN her på sitet.. Han konverterede til P35, så udueligt var 680i.. Og mange af problemerne med det chipsæt viser sig ikke tydeligt.. I HARMSTREN´s tilfælde var det random-shutdowns der var problemet.. og det problem er jo lidt svært at have med at gøre..

Shake

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2007 00:09:53
Svar/Indlæg:
10398/435
det er jo ikke chipsettet som gør det.. ellers ville alle opleve shutdowns. i langt de fleste tilfælde er det selve boardet som er skyld i rma'erne.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2007 00:13:14
Svar/Indlæg:
3485/76
altså det er ikke kun nvidea, det er jo generalt alle, amd/ati's 2900xt har jo også mange bugs der bliver rettet i deres drivere, det er jo derfor de kommer så hurtigt efter hinanden ! 😉

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
12-09-2007 07:03:50
Svar/Indlæg:
541/48
#3 ja det er rigtigt, efter en måned begyndte jeg få en fejlmeddelse der havde noget at gøre med memcontrolleren på boardet med et par timers mellemrum.
Fik hjælp af en har fra sitet som havde samme board og han foreslog en masse ting, men lige lidt hjalp det.

Da jeg ringede ud til shg, fortalte de mig at de havde mega mange RMAs på boards med det chipset og jeg bare skulle komme ind med de sa gav de mig et andet, hvor jeg så valgte P5K DLX og betalte diffrencen.

680i=møg

TB

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2007 10:32:40
Svar/Indlæg:
767/51
Lad os nu liiiige spise brød til.. Jeg har arbejdet hos Intel, og jeg kan hurtigt sige hvorfor der sjældent er fejl med Intel baserede bundkort..

Intel udsteder _MEGET_ strenge krav til hvordan OEM producenterne designer deres bundkort, og når jeg siger meget, så mener jeg virkelig meget! Falder designet ikke inden for disse rammer, ja så får de ingen chips til det. Det gør at Intel kan holde meget stram kontrol med kvaliteten af designet på bundkortet og derved kan sikre at alle overholder Intels standarder. Det er uniks for Intel at de kan gøre det, det skyldes ene og alene at de er markedsførende. nVidia har slet ikke samme stramme guidelines som Intel, dvs. at der kommer boards ud som mildest talt ikke er skide heldige. (mit eget P5N-E SLI f.eks. er en ren katastrofe..*) Folk ser ikke hvad der ligger til grund, de ser blot at boards med Intel chipset kører dårligt, men i 95% af sagerne skyldes det dårligt bundkort design mere end selve chippen. (for dem som kan huske tilbage, så var det de samme fejl VIA begik, ingen design guidelines = dårligt designede bundkort). OEM producenterne forsøger i videst muligt omfang at optimere et design, men det har ofte nogle ret kedelige konsekvenser, som vi nu kan se her.

*De to ram slots er stortset ubrugelige, udelukkende fordi længden af printbanerne er "forkert" på de to slots. De to andre fungerer upåklageligt.

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2007 12:19:02
Svar/Indlæg:
1198/35
Nu har jeg både et Striker Exstreme og et XFX 680i bundkort. Jeg har ikke oplevet deciderede problemer. Der er også kommet nye revisioner af 680i chipsettene. De nyeste, Rev A2, er optimerede til quad cores. Desuden er der nok rettet nogle fejl i dem.

Det kunne jo altså og nemt være bundkort producenterne, der lavet har noget lort. De har ofte ikke ret meget tid til, at nå at lave de nye bundkort...

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2007 12:23:53
Svar/Indlæg:
8555/439
har haft et P5N32-E SLI ❤ ,men de skulle havde problemer med Q6600,men det kan jeg ikke tale med om,da jeg har solgt mit kort 😉

NRR

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2007 21:38:28
Svar/Indlæg:
2/0
Har et P5N32-E SLI, med Q6600. som kørte vildt ustabilt.
Indtil jeg satte rammene til at køre med 2,1 Volt.
Har ikke haft problemer med Bundkortet siden.

TB_Kolding

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2007 21:51:09
Svar/Indlæg:
492/12
nForce chipsettene er, så vidt jeg ved, noget af det bedste du kan få til AMD, og noget af det ringeste du kan få til Intel. Intel holder kortene tæt ind til kroppen, når de frigiver nye CPU'er, og derfor kan det være svært for tredie-parts producenter at designe gode chipsets til Intel's CPU'er. Derfor bør man holde sig til Intel CPU+Intel chipset IMO.

At NVIDIA's grafkkort skulle være noget juks, det kan jeg ikke nikke genkendene til. Jeg har haft mange NVIDIA grafikkort, og de har alle fungeret perfekt. Problemet er, at der ofte er lidt for mange bugs i driverne, som så skal rettes og opdateres. Lidt ligesom når microsoft frigiver nye styresystemer - bare ikke lige så ekstremt (hehe) 😉

Som softwareudvikler er det nærmest umuligt at helgardere sig mod fejl, da variationer i hardwaren kan fremprovokere fejl i programmerne, der er umulige at debugge forud for release, med mindre man da lige har en udgave af alverdens computere at teste på - og det er ganske enkelt urealistisk 🙂

Når man som teknologi-hungrende altid gerne vil have det sidste nye, så må man også sluge en kamel i ny og næ og finde sig i, at der kan være småproblemer, som skal rettes.

the-pooh

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2007 21:55:15
Svar/Indlæg:
872/106
jeg har xfx 680i bundkort, og det kører super...

hollowman

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2007 22:02:49
Svar/Indlæg:
373/35
Jeg har et striker extreme og et evga 680i sli som begge er stået af, men er da rimelig tilfreds med dem ellers 😉 Køre pt med striker som lige er kommet hjem fra rma, hvilket blev en Rev A1 udgave 😩