nForce chipsettene er, så vidt jeg ved, noget af det bedste du kan få til AMD, og noget af det ringeste du kan få til Intel. Intel holder kortene tæt ind til kroppen, når de frigiver nye CPU'er, og derfor kan det være svært for tredie-parts producenter at designe gode chipsets til Intel's CPU'er. Derfor bør man holde sig til Intel CPU+Intel chipset IMO.
At NVIDIA's grafkkort skulle være noget juks, det kan jeg ikke nikke genkendene til. Jeg har haft mange NVIDIA grafikkort, og de har alle fungeret perfekt. Problemet er, at der ofte er lidt for mange bugs i driverne, som så skal rettes og opdateres. Lidt ligesom når microsoft frigiver nye styresystemer - bare ikke lige så ekstremt (hehe) 😉
Som softwareudvikler er det nærmest umuligt at helgardere sig mod fejl, da variationer i hardwaren kan fremprovokere fejl i programmerne, der er umulige at debugge forud for release, med mindre man da lige har en udgave af alverdens computere at teste på - og det er ganske enkelt urealistisk 🙂
Når man som teknologi-hungrende altid gerne vil have det sidste nye, så må man også sluge en kamel i ny og næ og finde sig i, at der kan være småproblemer, som skal rettes.