Computer opfører sig underligt med en del fejl

Bundkort / CPU d.  14. september. 2007, skrevet af kbr100
Vist: 382 gange.

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
14-09-2007 09:46:40
Svar/Indlæg:
313/103
Hej

Min computer opfører sig mærkeligt og er faktisk på kanten til at den ikke kan bruges.

Når jeg spiller Battlefield 2 får jeg relativt ofte følgende fejl, dvs. jeg kan ikke spille et par timer uden at de kommer:

1: Tit og ofte lag-problemer når jeg sidder og er opslugt af spillet og pludselig kan man ikke bevæge sig i spillet og når jeg har kontrol over laggen igen så er jeg død.

2: Eller også kommer jeg ikke tilbage til spillet og ender ude under multiplayer-fanen med meddelelsen "connection to the server has been lost".

3: Jeg kan også risikere at ende på skriverbordet, hvor spillet er lukket ned, det er dog sjældnere.

4: Eller spillet fryser og efter ca. 20 sek. genstarter maskinen uden varsel. Der kommer en fejlmeddelelse på blå baggrund lige inden den genstarter, som jeg desværre ikke kan nå at læse. Men det er noget med en kritisk fejl og kontakt din forhandler hvis det bliver ved. Det er det eneste jeg har kunne nå at læse, men meddelelsen fylder hele siden.

5: Når jeg er på internettet siger Explorer pludselig at den har fundet en kritisk fejl og lukker ned. Og så er internet Explorer lukket ned uanset hvor mange sider jeg havde åben seperat.

Mit grafikkort er overclocket, men temperaturerne er fine og mine 2x120mm kabinetblæsere holder kabinettet køligt. Jeg kører XP Pro, hardiske (1SATA og 1 PATA) er partioneret i 2 klumper hver på ca. 40 GB. Min forbindelse er en fibernet til den lokale elforsyning på 10Mbit/10Mbit på papiret og jeg bruger onboard LAN. Øvrig Pc-specifikationer står nederst i tag-feltet, ellers skal jeg prøve at finde ud af det.

Hvad skyldes de forskellige fejl? Håber meget nogle kan hjælpe da det som skrevet er på kanten af det brugbare lige nu, og computeren kan jo godt følge med lidt endnu så jeg vil gøre meget for at få løst disse irriterende fejl.

Med venlig hilsen
Kenneth
Svendborg
Fylmyeen

Superbruger
Tilføjet:
14-09-2007 12:55:07
Svar/Indlæg:
113/10
Det kunne lyde til at være et af dine ram moduler, prøv at teste dem med memtest, eller prøv at løsne timings på rammene, eventuelt tag etn ram blok ud af gangen og se den stadig laver ballade. Du kan også prøve at hæve volten til rammene en smule.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2007 12:58:21
Svar/Indlæg:
2870/65
Det kan sagtens være noget i spillet der har problemer med dit OS.

Mht. den blå skærm skal du gøre som følger:

Højreklik på Min Computer og tag Egenskaber på den. Find fanebladet Avanceret og find så knappen Startup og Gendannelse. Herinde finder du det flueben der står i Automastisk genstart...og fjerner det. Så skulle din blå skærm gerne blive stående længe nok til at du kan læse hvad der står.

Når du har noteret det 0x0000?-nummer det står på skærmen (det sførste er som regelen nok), så følger du linket nedenfor:

http://www.aumha.org/a/stop.ph...

Her finder du så det 0x00000?-nummer maskinen har angivet.....og læser hvilken fejlbeskrivelse der passer til. Så er du nået et stort skridt videre. Alternativt kan du fortælle lidt mere om hvilken fejlkode du får her.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2007 13:00:03
Svar/Indlæg:
8555/439
svapfil/volt til ram/GFX driver,så skulle det være løst,hvis du sætter det regtig op 😉

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2007 13:24:27
Svar/Indlæg:
541/48
#3 os dødelige har altså ikke en jordisk chance for at vide hvad du mener og hvad man skal gøre når du kommer med de der ubegrunede og ultra korte svar.

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2007 19:34:40
Svar/Indlæg:
313/103
Hej
Efter jeg har droslet grafikkortet ned til standardhastigheder er det hele forsvundet.

kbr100

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2007 10:07:18
Svar/Indlæg:
313/103
UpDate!

Fejlmeddelelsen når Internet Explorer 6.0 lukker ned er det med fejlen 0xc0000005.
har søgt om den på nettet, hvor det var programmer der scanner ens computer og så reparerer disse fejl. Er der ikke noget jeg kan prøve før disse programmer?

Hilsen
Kenneth