antenne- kabler, forstærker

Diverse d.  14. september. 2007, skrevet af Drunken
Vist: 246 gange.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2007 21:37:40
Svar/Indlæg:
1107/258
hey alle. er gang med det lille projekt i hjemmet. har fået erhvervet mig 2 LCD tv.

sharp XD1E 46 og en Samsung LE-32R86WD.

samsung til soveværelset og sharp i stuen ;o) ofc.

til sagen :

skal have forstærket signalet og købt de helt rette kabler og splittere,

fra mit antenne stik i væggen er der ca 3,5-4m hen til Sharpén og ca 6-7m til samsungen,

en lille ting er dog at mit stik i væggen sider ved siden af min døråbning og skal derfor løbe forbi der synligt, så vil kun have max 1 ledning løbende der.

Skal man så købe en Ledning der løber forbi min døråbning og så smide sådan en signal forstærker på og derefter sætte en 2 vejs splitter i hvis den ikke er indbygget og så bare ud til tv 1 og tv 2 ?

altså 3 antenne kabler ialt.
1 antenne forstærker (med 2 udgange) helst.
og hvordan garderer jeg mig så jeg ikke mister noget af signalet til støj og andet i hjemmet ?

nogle som evt kan anbefale ledninger og signal forstærker/splitter ??

Mvh.

Drunken the brave,, or... brawl ?? ^^
Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2007 01:22:41
Svar/Indlæg:
2356/28
For så vidt muligt så drop antenne forstærkere hvis du ikke har brug for det!

Få målt dit antenne signal og brug evt en fordeler som i linket (TF-03) og sæt den som første indgang og del ud derfra! Ved godt du får et ekstra kabel som du ikke brød dig om, men at dele ud en ekstra gang og forstærke signalet vil kun gøre det hele værre! Især på en større fladskærm...

En god alm. antenneforstærker genererer ca en små 6-8dB på signal/støj og er derfor ikke nødvendigvis nogen god løsning, især ikke på de fleste antenneforeningers net da de typisk ligger på ca. 36-42 dB i signal/støj forhold som ikke er optimalt men kun acceptabelt. Når du ned omkring de 30-32 vil du begynde at kunne se sne på skærmen, linjer osv.

http://www.witronic.dk/side413...

PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2007 08:43:25
Svar/Indlæg:
1249/247
Udskift dit eksisterende tv stik med en "sløjfedåse" det er også et tv stik udtag, men der er også plads til at montere et udgående coax til dit næste stik og så er det uden dæmpning af signalet.

Før en coax ledning hen til dit første TV og sæt endnu en sløjfedåse op...

Før coax'en videre til soveværelset og sæt en "Slutdåse" op, det er også et tv stik udtag, men er kun plads til et ingående kabel.

På denne måde kan du spare pof filter og forstærker...

PRJ

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2007 12:26:53
Svar/Indlæg:
1107/258
hmmmm.. takker for det kigger på det. går jeg helt kold så skrive rjeg lige igen :D ^^