PS3 vs. 5000 krs hardware opdatering

Bundkort / CPU d.  16. september. 2007, skrevet af Micker
Vist: 590 gange.

Micker

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2007 16:50:39
Svar/Indlæg:
1012/98
Hej, min nuværende maskine har problemer med at kører video i 1080P opløsning og nye spil som medal of honor Airborne kører ikke optimalt ved 1024x768 uden øjnguf.

Så jeg ville høre hvordan 5000 kr bedst er givet ud. Nu er det måske ikke så godt at oprette sådan et indlæg på et hardware forum, da mange nok vil sige PC holder bedst, men hvis jeg oprettede sådan et indlæg på et konsol forum ved vi nok hvad de ville sige. Så hvis man skal være realistisk hvad holder så bedst af PS3 vs. PC?

For ca. 5000 kr (plus det løse) kan jeg få opgraderet min computer til en quadcore 2,4 ghz + Asus P35 bundkort + nvidia 8800 gts 640 mb + 2 gb ram.

Mine krav er at kunne spille spil med godt billede / pæn opløsning, hvilket ps3 jo mestre (min pc er sat til mit 42" plasma, så alle spil og video bliver vist derpå). Derudover kan en ps3 jo afspille bluray i 1080p, hvor en seperat bluray afspiller snildt kan koste 5000 kr.

Hvad vil i anbefale og hvorfor?
#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2007 17:02:21
Svar/Indlæg:
1581/5
det kommer 112% an på hvad spil du vil spille. - er du til arcade/bilspil og lign. så køb en playstation. - Er du til strategi og FPS - så opgrader din pc.

Ud over det store strømforbrug en ps3 har, så koster spil der til også en hel del mere end til pc.
Film er ikke til at få hverken i hd-dvd eller blue-ray endnu (der findes kun få titler) - og afspiller drev til pc. vil være til at skaffe til en overkommelig pris, så den mer-værdi for ps3 er minimal efter min mening.

Noget helt andet er dog at jeg synes en ps3 passer bedst til at spille på et stort fjernsyn i forhold til pc spil.

Micker

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2007 17:14:52
Svar/Indlæg:
1012/98
#1 jamen det er lidt af alt der skal spilles, primært fps og bilspil.

ja, jeg er enig med at spillene er hamrende dyre, men jeg er ikke typen der skal have nyt spil hver uge, men jeg har spillene med i mine beregninger 🙂

mht til film på bluray syntes jeg at de er kommet godt med, de fleste butikker i danmark har bare ikke så stort udvalg, men i udlandet syntes jeg at man kan finde en del titler til bluray.

PS3 eller pc foran et stort fjernsyn er næsten det samme i mine øjne, call of duty og medal of honor med bluetooth mus og tastetur foran fjernsynet er en ganske fed oplevelse (plus farver bliver gengivet bedre end på min pc skærm).

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2007 17:45:39
Svar/Indlæg:
1581/5
men hvorfor ikke begge dele? du behøves jo ikke køre full-hd på pc'en før det er pænt, alm. hd opløsning står ganske skarpt, selvom det andet selvfølgeligt er at foretrække.

Micker

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2007 18:44:08
Svar/Indlæg:
1012/98
hvorfor ikke begge dele, hentyder du til både ps3 og pc opgradering?

jeg behøves skam heller ikke at spille i full hd, 720P opløsning er ganske pænt (hvad angår video er 1080P dog et krav).

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2007 20:42:40
Svar/Indlæg:
2343/272
Altså for pengene får du jo helt klart mest for pengene ved at købe en ps3, den er jo meget hurtigere end en pc, bl.a. fordi spillene bliver udviklet direkte til den. Alternativt kunne du xbox 360 elite, den har hdmi.

Micker

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2007 21:03:21
Svar/Indlæg:
1012/98
tja min bror har haft en x360 og hvis man skal have en konsol, syntes jeg ikke den var god nok, jeg har lidt svært ved at se hvorfor eliten skal være så meget dyre. Så vil jeg næsten hellere give de ekstra penge for få en ps3 med hurtigere maskine og bedre grafik, lan, bluray også kommer der også tv tuner i de senere modeller så man kan optage digital billede (Dvb-t og muligvis HDTV) til harddisken.

På den anden side, så bruger man jo også computeren tit. På den måde ville det være rart at have en computer der kunne bruges til det hele. Men igen, vil sådan en opdatering med det hardware jeg har beskrevet holder i 2-3 år? det ved jeg ikke

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2007 23:08:00
Svar/Indlæg:
6531/410
eneste spil man kan spille på de der boxe er imo bil spil alt ander sucker de til.

jeg ville klart tage pc update

nitrotg

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2007 23:24:34
Svar/Indlæg:
522/172
Ville dog også vælge en ps3.. om et halvt år er det hardware du køber i dag til pc'en alligevel forældet og ps3'eren er kun blevet bedre :P

Bare husk en ting.. hold dig fra xbox.. de holder kun et par måneder før den går i stykker :P *here we go with the sony & MS fight again*

wolver

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2007 00:14:39
Svar/Indlæg:
652/24
#8 fedt ps3 opgradere sig selv løbende!

eller...

Om et halvt år er grafikken bedrer på PC end den er på ps3.

jeg ville _Klart_ tag PC opgraderingen, alene af den grund at en PC kan bruges til så meget andet end bare at spille og se film på.

nemlig at gå på nettet, chatte over nettet(msn olign.) samt at jeg personligt synes LAN varationen er meget bedre, hvor fedt er det ikke lige at sidde med 4-5 mennesker som spille samme spil, på hver sin computer? istedet for et stick i hånden.

Det er bare min mening, jeg er sikker på mange er uenige :P

klonen

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2007 00:21:50
Svar/Indlæg:
599/14
du placerer bedst dine penge i banken
al det teknologi er kun det ½ værd måneden efter man har købt det 🤡

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2007 01:01:06
Svar/Indlæg:
3485/76
#10 hvad skulle han så bruge dem på hvis de står i banken? den cyklus vil jeg blive ved for evigt. intet er værd hvad det var igår. 😉

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2007 07:48:13
Svar/Indlæg:
1186/81
Jeg ville gå efter at opgradere computeren, fordi allerede nu snakker de om i USA at få 400$ PS3, svarer ca til 2300 kr. og det er langt under den pris de stikker os med i DK, så brug dine penge du har nu på at opgradere din computer, og så når du måske får lidt penge til overs igen, kan du måske erhverve en PS3 for under 3000.

Men mest af alt tror jeg den endelige beslutning skal du basere på hvad du selv føler mest for, fordi hvis det hiver i dig at du bare MÅ have en PS3, så syntes jeg du skulle tage den, fordi man køber jo trods alt ikke ting bare fordi de er "det bedste" men fordi man har lyst til det og føler man vil blive glad for det.

Micker

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2007 10:58:03
Svar/Indlæg:
1012/98
#12 jamen begge løsninger trækker lige meget i mig, det var derfor jeg gerne ville have lidt feedback.

Men hvis man nu skulle se på hvad der var mest fremtidssikret, vil en pc løsning så være forældet om et halvt år som #8 siger?

eller vil pc, som #9 siger, være bedre grafik end ps3 om et halvt år? Det jeg har lidt svært ved at forstille mig, men det kan være fordi mit nuværende geforce 6800 er så langsomt.

nitrotg

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2007 11:20:58
Svar/Indlæg:
522/172
Self vil grafikken da blive bedre og bedre.. men det gør den altså også på ps3'eren jo længere de kommer..

Ps3'eren kan OGSÅ gå på nettet og OGSÅ chatte med andre (dog ikke msn... kommer måske hvem ved) og det der med at 4-5 kan sidde og spille det samme spil.. ehh Kan man da også på ps3'eren?

Ergo ps3'eren kan stort set hvad en pc kan. desuden kan du også smide linux på hvis du vil..

klonen

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2007 11:23:35
Svar/Indlæg:
599/14
ps3: kommer til at holde mange år, og dertil vil der komme flere og flere titler, som med tiden vil udnytte hardwaren bedre og bedre

pc: kan holde et pænt stykke tid med rigtig nice performance, men efter som spil branchen og hardware producenterne hele tiden kommer med nye ting vil pc'en hurtigere komme til at virke forældet

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2007 11:23:51
Svar/Indlæg:
6181/270
for i øvrigt bruger en konsol meget i strøm selv om den står på standby

men ville helt klart tag en pc upgradering