Hjælp!!! min computer vil intet! UPDATE 22:35

Diverse d.  16. september. 2007, skrevet af Ghidora^DK
Vist: 445 gange.

Ghidora^DK

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2007 17:05:38
Svar/Indlæg:
207/5
***UPDATE 22:35 - Se nyeste post!***

Min computer gik pludselig ned i går... med en fejlmeddelse...

Prøvede derefter at genstarte men inden jeg kan vælge fejlsikret eller andet kommer den med en fejl...

Hvis jeg prøver at boote med windows CD'en... laver den fejl inden jeg kan vælge at jeg vil reparer eller installere windows eller noget...

Konklusionen må derfor være at det er noget hardware den er gal med... har prøvet kun at ha en HDD i...(prøvet med alle 3) har også prøvet at pille alt unødtigt hardware ud, uden held...

Jeg mistænker lidt PSU'en, da jeg har en kammerart der havde et lign. problem hvor det var denne... men jeg ved sku ikke rigtig??!?!?!

Det kan vel næsten kun være CPU/BUNDKORT/PSU????

Nogen forslag?
steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2007 17:17:10
Svar/Indlæg:
2870/65
Det kan også være rammene. Er maskinen OC?.

Hvis du højreklikker på Denne Computer, vælger fanebladet Avanceret, knappen Start og Gendannelse, klikker på knapper der...og fjerner fluebenet Automatisk genstart....så skulle den geren komme med en fejlkode under evtr. blå skærm.

Kig på denne side: http://www.aumha.org/a/stop.ht... efter fejlkoden. Så burde det være nemmere at finde ud af hvad fejlen er. Hvis du ikke kan finde fejlkoden, kan du skrive den her....det vil gøre det nemmere for os andre at finde ud af hvad der sker.

Ghidora^DK

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2007 17:21:42
Svar/Indlæg:
207/5
Kan jo slet ikke starte den....(den er ikke overclocked pt.)

det er maskinen som er i min profil bare med standard settings...

har også prøvet at reset bundkortet...

men jeg får en fejl der hedder:

dmboot.sys -adress F7201A38 base at F71DA000, Datestamp 41107D11

prøver lige at ta' nogle ram ud...

Har søgt lidt på goggle på den fejl der og der er nogle der har oplevet det var IDE kablerne/psu'en/ram'ne/CD'en...

Ghidora^DK

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2007 17:36:39
Svar/Indlæg:
207/5
har lige prøvet at ta' 3 ramblokke ud og nu vil den sku godt gå videre når jeg booter fra CD'en, men den vil stadig ikke starte den installation som allerede ligger på computeren... da får jeg følgende fejl:

Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:

\windows\system32\config\system

prøver lige at bytte lidt rundt på de ram der... den vil ikke hvis jeg har 2/4 blokke i, prøver lige nogle andre kombinationer...

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2007 17:47:11
Svar/Indlæg:
3233/128
Det kan godt være at windows er smadret hvis du har en ram fejl. Du kan jo køre memtest og se on dine rsm er i stykker? Ellers må du forsøge at reinstallere maskinen.

Lars

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2007 18:04:34
Svar/Indlæg:
1633/76
prøv lige og lav en boot disk med memtest og få de ram tjekket igennem

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2007 19:35:29
Svar/Indlæg:
2958/84
#0 Det vil min kvinde sku heller ikke 😲
🙂 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

Ghidora^DK

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2007 19:44:59
Svar/Indlæg:
207/5
well nu har jeg skrevet numre på rammene og prøvet en masse forskellige kombinationer...

1 = Kan godt køre installations CD'en
2 = Kan godt køre installations CD'en
3 = Kan godt køre installations CD'en
4 = Kan godt køre installations CD'en

3 + 4 = Kan godt køre installations CD'en
2 + 1 = Kan godt køre installations CD'en

1 + 2 = Kan IKKE køre installations CD'en
1 + 3 = Kan IKKE køre installations CD'en
1 + 4 = Kan IKKE køre installations CD'en

Det ser altså ud til at ram nr 1. ikke er glad for at sidde bestemte steder eller noget i den stil...

Så nu har jeg taget nr 1+2 ud og kører med 1gb istedet for 2gb... fik kørt repair via windows CD'en, og nu virker den gamle installation igen!

hurra! (indtil videre) 🙂

spiller heldigvis ikke rigtig mere, så betyder ik så meget om jeg har 1 eller 2gb ram... købte kun de ekstra 1 gb for at få bedre fps/mindre load tid i wow!

Ghidora^DK

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2007 22:35:43
Svar/Indlæg:
207/5
nå! glæden var kortvarig...

nu har jeg sat lydkortet i igen, og så snart jeg sætter det i starter windows godt nok stadig op, men i 4 bit og 800x600...

Den skriver i enhedshåndtering af grafikkortet har begrænset resourcer... og jeg kan ikke ændre grafik opstætningen...

Kan det være at grafikkortet ikke får nok strøm når lydkortet er sat til? eller hvad fanden er det lige der sker?

så er det måske PSU'en alligevel!?!?!

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2007 23:04:41
Svar/Indlæg:
6531/410
vil gætte på du har et abit bundkort.

havde lige det problem som du beskriver i #8 med min gamle maskine med abit bundkort

nvidia gfx og creatile lydkort 4 bit , fjernede jeg lydkort eller satte et ati gfx i ingen problem.

min løsning dengang var at skifte bundkort til et asus

Ghidora^DK

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2007 11:15:16
Svar/Indlæg:
207/5
jammen ffs... det har jo virket i flere år!

og det er et albatron bundkort... og Aopen gfx

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2007 11:17:58
Svar/Indlæg:
6181/270
#10 alting har en ende, alting kan gå i tusindevis af stykker

hardware som har virket i flere år uden problemer kan ligepludselig godt gå i stykker

Ghidora^DK

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2007 14:08:57
Svar/Indlæg:
207/5
ehhh ja men hvorfor skulle der pludselig opstå konflikt mellem lydkort gfx og bundkort... når det har virket i flere år...

Problemet er jo opstået EFTER #0....

Derfor vil jeg godt vide om det kan være PSU'en der fucker gfx op?

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2007 15:21:39
Svar/Indlæg:
1186/81
Et lydkort bruger ikke specielt meget strøm, og det det bruger tager den sq som regl fra bundkortet. så det kan nok ikke være PSU hvis du sagtens kan køre uden problemer så længe lydkortet er ude.

Og nogle gange sker der sq mærkelige ting ved ting som faktisk har fungeret upåklageligt i lang tid.. It's the harsh reality.

Men jeg ville prøve et nyt bundkort, evt låne et hvis du har mulighed for det, fordi det lyder da ikke helt godt det med den ikke gider bruge ram slot #1 og så se om du stadig har problemer.

Ghidora^DK

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2007 15:46:46
Svar/Indlæg:
207/5
Den gider godt bruge ram slot 1... den gidder bare ikke bruge en blok jeg har markeret med nummer 1... i ram slot 1!

Men når jeg sætter lydkortet i er det ikke kun det at GFX ikke virker.. inet explorer crasher også hvis jeg går ind på andre sider end start siden....

men prøver nok en reinstall med lydkortet i...