Overclocker
Tilføjet:
16-09-2007 19:25:58
Svar/Indlæg:
5/3
Jeg har et lille iriterende problem med nogle USB apperater under windows XP Pro.
Jeg har en printer samt en scanner og en flashcard reader, alle tilsluttet via USB til min maskine. Flashcard readeren er tilsluttet til en af de interne USB stik.
Problemet er dét at hvor printeren blev installeret normalt, så har winXP valgt at installere scanneren og flashcard readeren som "midlertidige drev", dvs at der dukker et ikon op nede ved uret hvor der står: "Safely remove hardware". Både flashcard readeren og min scanner virker udmærket så længe jeg lader dette ikon være. Det irriterende er bare det at jeg nogle gange bruger en USB harddisk som backup, og når jeg slukker for den via ikonet, kommer jeg nogle gange til at "disable" min scanner eller min card reader istedet, så jeg skal til at "restarte" winXP for at kunne bruge dem igen.
Er der ikke en metode hvor man manuelt kan gå ind og fortælle WinXP at disse apperater er permanente og ikke midlertidige (som min harddisk), så de ikke kommer til at figurere under "safely remove hardware"?