USB apperater under WinXP

Software d.  16. september. 2007, skrevet af Synergie
Vist: 204 gange.

Synergie

Overclocker
Tilføjet:
16-09-2007 19:25:58
Svar/Indlæg:
5/3
Jeg har et lille iriterende problem med nogle USB apperater under windows XP Pro.
Jeg har en printer samt en scanner og en flashcard reader, alle tilsluttet via USB til min maskine. Flashcard readeren er tilsluttet til en af de interne USB stik.
Problemet er dét at hvor printeren blev installeret normalt, så har winXP valgt at installere scanneren og flashcard readeren som "midlertidige drev", dvs at der dukker et ikon op nede ved uret hvor der står: "Safely remove hardware". Både flashcard readeren og min scanner virker udmærket så længe jeg lader dette ikon være. Det irriterende er bare det at jeg nogle gange bruger en USB harddisk som backup, og når jeg slukker for den via ikonet, kommer jeg nogle gange til at "disable" min scanner eller min card reader istedet, så jeg skal til at "restarte" winXP for at kunne bruge dem igen.
Er der ikke en metode hvor man manuelt kan gå ind og fortælle WinXP at disse apperater er permanente og ikke midlertidige (som min harddisk), så de ikke kommer til at figurere under "safely remove hardware"?

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2007 23:05:52
Svar/Indlæg:
2845/91
Det burde være rigeligt blot at tage stikket ud og ind igen efter lidt tid, hvis du er kommet til at slukke for den forkerte enhed, men det er måske bare nemmere at genstarte, end at kravle ned bagi og hive stikket ud?
Ang. det andet.. no idea..

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2007 09:12:10
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er helt normalt det du beskriver... Men skal ikke kunne sige om visse inputs kan skjules, men det skulle da ikke undre mig om det kunne?

Synergie

Overclocker
Tilføjet:
20-09-2007 10:43:45
Svar/Indlæg:
5/3
Tak for feedbacket folkens. 🙂
Jeg var ikke ude for det samme da jeg havde Win2000 Pro installeret. Ser ud til at jeg bare må lære at leve med at WinXP opfører sig anderledes. 😕

Fiddoo

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2007 11:01:12
Svar/Indlæg:
1293/104
Din flashcard reader skal nok være sådan. Der er min også. Værre er det med din scanner.Den burde ikke registreres som midlertidig. Er der installeret drivere til den ?

Synergie

Overclocker
Tilføjet:
20-09-2007 13:09:40
Svar/Indlæg:
5/3
#4 Ja og der er også et ikon i scanner/kamera mappen i kontrolpanelet som der skal være. Det sjove er at der også ligger et icon under "My computer" mappen sammen med drev betegnelserne.

Fiddoo

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2007 23:52:08
Svar/Indlæg:
1293/104
Det gør der også til min Epson 🙂 Tror bare du skal leve med det, hvis det ellers virker 😐