P5K Vanilla er intet mindre end sygt godt til at overclocke. Jeg har ingen form for ekstra bundkort køling, og kører med luft på CPU'en, og jeg er da et fornuftigt stykke over de 400Mhz FSB :)
#0 Det kan det sagtens... jeg kører faktisk med netop det setup på 3200MHz med lorte ram, skal have købt nogle nye en af dagene så jeg kan komme højere.
Hvad med den eksterne PATA controller som ikke er integreret i chipsettet. Jeg har kun PATA DVD drev. Fungerer det fint med Windows installation eller hvordan? Kan den godt detecte drevet og boote fra det?
Bruger I alle SATA DVD drev eller er der nogen der bruger PATA? En der kunne svare på mit spørgsmål omkring den PATA controller? Det er min sidste betænkning ved at skifte platform.
Jeg har lidt problemer med at få den til at virke overhovedet. Jeg bruger kun den ene port, til mit dvd drev og min ene harddisk. Men når jeg går ind i indstillinger for controlleren, siger den at der ikke er nogen devices. Hvis jeg går ind på controlleren fra bios, kan jeg ikke gemme indstillingerne jeg laver. Så ved ikke om der bare er noget galt min. Men ellers er bundkortet ok, synes bare det har en underlig måde at genstarte på. Når man vælger genstart i windows, lukker computeren helt ned, i ca. 2 sekunder, og så starter den op igen. Det samme gør den nogle gange når man gemmer indstillinger i bios. Lidt underligt.
#9 Der er da en PATA controller på bundkortet? Den er bare ikke integreret i chipsettet, men håndteres af en "ekstern" chip på bundkortet som styrer det PATA stik som sidder i nederste venstre hjørne samt en ekstern og en intern Sata port.
Moderator
Tilføjet: 18-09-2007 14:48:29
Svar/Indlæg:
5039/109
Det ved jeg. Men jeg bruger 4 ide enheder og en sata disk. Jeg vil ikke af med en af mine diske foreløbig, og har ikke råd til at skifte dem ud med sata.