"Operating system not found" Acer Aspire

Software d.  17. september. 2007, skrevet af AskeUhd
Vist: 1448 gange.

AskeUhd

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2007 20:55:18
Svar/Indlæg:
39/23
Hejsa

Jeg sidder her med min Acer Aspire 1362, og jeg har pludselig fået beskeden "Operating System Not Found".

Har forsøgt at ville formartere med min XP CD, og jeg booter op fra CD'en kører den første del af installationen (Blue Screen) og til sidst siger den at jeg skal genstarte hvilket jeg så gør. Derefter får jeg så igen Operating System Not Found. hvad kan problemet være?
Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2007 21:25:48
Svar/Indlæg:
4230/89
er der flere forskellige partitioner, eller harddiske i??

inde i Bios skal du have sat Boot Priority til først at tage det CD/DVD Drev du putter Cd'en i... og som nr2, skal du have den Harddisk eller Partition du installere Windows på...

AskeUhd

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2007 22:28:22
Svar/Indlæg:
39/23
ja i know, det har jo fungeret fint, det er kommet uden jeg har ændret en indstilling.
´den begynder ikke at læse fra harddisken, men jeg kan jo som sagt sagtens lægge filer ind og ud fra harddisken ved hjælp af boot cd (XP). men den læser ikke boot sectoren på harddisken.

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2007 08:51:52
Svar/Indlæg:
2211/331
under xp installationen vælg reparere ved hjælp af genoprettelseskonsollen,(tror jeg det hedder,sidder med engelsk xp),men det er første gang du får tilbudt at rep. der bruger du kommandoen fixmbr,det hjalp mig med samme problem

AskeUhd

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2007 18:28:30
Svar/Indlæg:
39/23
har også prøvet det nu, og det hjalp desværre ikke.
Det er jo meget mystisk det her. Via XP-cd'en bliver der jo lagt filer ind på harddisken og jeg kan lave partioner og formartere helt normalt så det kan vel næppe være harddisken den er gal med. Og der kan vel heller ikke være noget med bundkortet når nu det fungerer perfekt indtil den skal til at boote?

Er der nogen der har nogen ide ? har desværre ikke mulighed for at prøve med en anden harddisk uden at købe den, men hvis i mener det er det så tøver jeg da ikke med det ?

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2007 19:36:48
Svar/Indlæg:
792/52
Ehm.. Det der har jeg også prøvet på min stationære.
Jeg løste problemet ved bare at blive ved med at prøve.. Ved godt det ikke lyder så intelligent. Men du kan da prøve

AskeUhd

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2007 20:20:22
Svar/Indlæg:
39/23
ja men jeg prøvede også lidt forskellige kommadoer i konsollen.
nå men jeg prøver noget ubuntu. hvis det virker så må vi jo tage den derfra.

big_tako

Superbruger
Tilføjet:
20-09-2007 11:53:12
Svar/Indlæg:
232/36
#1 Jeg er ikke sikker på der ligger en skjult partition på harddisken. Hvis der gør trykker du ALT+F10 under opstart af BIOS så mener jeg den booter op fra den skjulte partition.