Dell... nogen værre amatører

Hyggehjørnet d.  18. september. 2007, skrevet af System
Vist: 485 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2007 11:47:32
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej

Vil lige prøve at fortælle om min oplevelse af et køb af en Dell computer.

Jeg bestemt mig for i juli måned at købe en Dell XPS M1330, da jeg nu synes den så ret fed ud og passede ret godt til mit behov. Dette mundede ud i at jeg den 7. august bestilte en computer over deres website.
Fik så efterfølgende en mail vedr. leveringen hvor der stod levering "den 26. Sep eller før". Jeg tænkte det var da godt nok længe at vente på den, men det var nu engang den jeg ville have.
Så jeg gik i hele august måned og ventede i spænding på jeg ville få leveret min ny computer.

Så pludselig en dag i august skete der noget. Den 27. august bliver det fulde beløb hævet på min konto. Det får mig så til at tro at der nu endelig skete noget og computeren var afsendt. Men det var den desværre ikke. Så den 3. september ringer jeg til Dells kundeservice, og forklarer dem lige om mit syn på sagen. Dette munder så ud i at jeg får leveringen skudt ca 2 uger frem, samt at jeg får et ekstra 6 Cells batteri med som kompensation. Det var jo altid noget.

Den 10. september modtager jeg computeren, og til min store utilfredshed er det ikke med den konfiguation som jeg har bestilt den med. Der mangler nemlig en fingertryksaflæser. Men ellers er alt andet som det skal være.
Næste dag ringer jeg så endnu engang til kundeservicen og brokker mig lidt over det. Det ender så med at vi bliver enige om at jeg får refunderet beløbet for fingertryksaflæseren.

Den 13. september modtager jeg et beløb som svarer til fingertryksaflæserens pris før moms. Dette vil jeg selvfølgelig heller ikke finde mig i, og jeg ringer endnu engang til Dells kundeservice og får de sidste penge med. Sælgeren har i mellemtiden sendt en bekræftigelse på at jeg ville modtage det ekstra batteri som vi tidligere blev enige om skulle være kompensation. Imidlertid har han sendt et 9 cells batteri, hvilket jeg ikke er interesseret i. Derfor gør jeg i samtalen opmærksom på at vi blev enige om et 6 cells batteri. Dette medfører at han "ændrer" det fra et 9 cells batteri til et 6 cells som vi aftalte.

I dag har jeg så endelig modtaget mit ekstra batteri. Det blev desværre til et 9 cells batteri. Da jeg havde bestilt et 9 cells med i forvejen som primært batteri, står jeg nu med 2x9 cells, hvilket nok lige er i overkanten til mit behov. Batteriet kan holde i 6-7 timer ved alm surfing/wordbrug...

Så nu håber jeg endelig mine samtaler er slut med dells kundeservice. Alt i alt står jeg nu tilbage med en horibel opfattelse af servicen hos dell, men jeg har dog fået en ganske udmærket computer, som jeg er fint tilfreds med.

Mvh Martin Elkjær
Stepa

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2007 11:53:03
Svar/Indlæg:
394/36
Tjaa , Dell er ikke noget der kan anbefales, altså jeg har ikke selv haft problemer med dem , men jeg har ikke nogen sinde tænk mig at købe ved det, det man får til deres priser , er der klar mange andre der kan hamle op med , både med bærbare og med stationære .. 🙂
Men ja den der historie er lidt lam fra dell's side .. så håber jeg i fremtidige køb at det vil gå lidt mere smurt 🙂

BlackAce

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2007 12:03:24
Svar/Indlæg:
88/16
Hi
Velkommen i klubben. 🤣
Jeg har også for ca. 6 måneder købt min første og samlet pc'er. Jeg plejer selv at samle mine maskiner, men besluttet at prøve at købe en færdig maskine.
Jeg så hos Dell, den rigtige maskine, med det bedste grafikkort osv - og slog til..... 😲
PC'eren kunne jeg dog ikke sætte noget på, men servicen er desværre ikke god. De prøvede at snyde mig for rabatten, godt at jeg havde gemt alt på skrift/mail.
Så fremtidige købere, HUSK, at gemme/printe alt - hvis "uheldet" kommer.
Jeg skal vist (igen) selv samle min maskiner fremover. 🤣

heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2007 12:08:09
Svar/Indlæg:
1341/56

jeg forstå ikke den brokken over et støre batterie end det du blev lovet?

men ja... den danske kunde support er ikke så god igen... jeg havde en skærm jeg mente havde et problem som var løst i en nyere revision, men de troede ikke på mig før jeg sendte dem et link til dells eget support forum, hvor dell havde sagt hvis man havde problemet, såskulle den byttes...

men så fik jeg også en ny...

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
18-09-2007 13:25:05
Svar/Indlæg:
4033/364
tjaa - ville også have en XPS - men dell kunne ikke lige svare på hvad batterilevetiden var på en c2d 2,0Ghz med standard batteri.. Asus's modstykke så også rigtig interessant ud..

endte dog med en lenovo T61 med "#¤"¤#% vista 2,2 og 14,1 wide (1440x900) til samme pris.. meen xps er rigtig lækker..

Elkjær

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2007 13:32:33
Svar/Indlæg:
2/0
Jeg havde også svært ved at finde noget om batterilevetiden. Da jeg bruger computeren til studiet var det dog ret vigtigt for mig med lang batterilevetid. Grunden til jeg brokker mig over jeg modtog et større batteri end aftalt er jeg allerede har et 9 cells. Samtidigt er et 9 cells så stort til computeren så det stikker både nedenud og bagud. Derfor kunne jeg godt tænke mig et 6 cells til de dage i skolen der er knap så lange.

Jeg har valgt min med 1,8 Ghz c2d, 2 GB ram, 160 GB HD, LED skærm og x3100 grafik. Dette giver som tidligere nævnt en ganske fin batteritid. Hvis det bare er ren idle kommer den op imod 8 timer med skærmen på lav lysstyrke. Ved lettere surfing/wordbrug kommer den op på 6-7 timer...

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
18-09-2007 21:20:02
Svar/Indlæg:
4033/364
tjaa jeg skal også have noget mere ram.. 1gb er for lidt til vista business

batterilevetiden på t61'eren (den model jeg har) er oven i købet med et større batteri - men den æder strøm den 2,2ghz og den store skærm... :( -- lidt over 2 t koncentreret arbejde (excel, sql server, citrix klient, HSPDA 3G , Access + surf) er lidt skuffende..

men helt klart en fed bærbar - bare ærgelig at Dell salg er nogle kegler (hvad er roadready egentlig på M1330 ? og det med batterilevetiden er simpelthen for latterlig de intet ved om det...)