Overclocker
Tilføjet:
18-09-2007 11:47:32
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej
Vil lige prøve at fortælle om min oplevelse af et køb af en Dell computer.
Jeg bestemt mig for i juli måned at købe en Dell XPS M1330, da jeg nu synes den så ret fed ud og passede ret godt til mit behov. Dette mundede ud i at jeg den 7. august bestilte en computer over deres website.
Fik så efterfølgende en mail vedr. leveringen hvor der stod levering "den 26. Sep eller før". Jeg tænkte det var da godt nok længe at vente på den, men det var nu engang den jeg ville have.
Så jeg gik i hele august måned og ventede i spænding på jeg ville få leveret min ny computer.
Så pludselig en dag i august skete der noget. Den 27. august bliver det fulde beløb hævet på min konto. Det får mig så til at tro at der nu endelig skete noget og computeren var afsendt. Men det var den desværre ikke. Så den 3. september ringer jeg til Dells kundeservice, og forklarer dem lige om mit syn på sagen. Dette munder så ud i at jeg får leveringen skudt ca 2 uger frem, samt at jeg får et ekstra 6 Cells batteri med som kompensation. Det var jo altid noget.
Den 10. september modtager jeg computeren, og til min store utilfredshed er det ikke med den konfiguation som jeg har bestilt den med. Der mangler nemlig en fingertryksaflæser. Men ellers er alt andet som det skal være.
Næste dag ringer jeg så endnu engang til kundeservicen og brokker mig lidt over det. Det ender så med at vi bliver enige om at jeg får refunderet beløbet for fingertryksaflæseren.
Den 13. september modtager jeg et beløb som svarer til fingertryksaflæserens pris før moms. Dette vil jeg selvfølgelig heller ikke finde mig i, og jeg ringer endnu engang til Dells kundeservice og får de sidste penge med. Sælgeren har i mellemtiden sendt en bekræftigelse på at jeg ville modtage det ekstra batteri som vi tidligere blev enige om skulle være kompensation. Imidlertid har han sendt et 9 cells batteri, hvilket jeg ikke er interesseret i. Derfor gør jeg i samtalen opmærksom på at vi blev enige om et 6 cells batteri. Dette medfører at han "ændrer" det fra et 9 cells batteri til et 6 cells som vi aftalte.
I dag har jeg så endelig modtaget mit ekstra batteri. Det blev desværre til et 9 cells batteri. Da jeg havde bestilt et 9 cells med i forvejen som primært batteri, står jeg nu med 2x9 cells, hvilket nok lige er i overkanten til mit behov. Batteriet kan holde i 6-7 timer ved alm surfing/wordbrug...
Så nu håber jeg endelig mine samtaler er slut med dells kundeservice. Alt i alt står jeg nu tilbage med en horibel opfattelse af servicen hos dell, men jeg har dog fået en ganske udmærket computer, som jeg er fint tilfreds med.
Mvh Martin Elkjær