PS3 - HDMI/TV - problem.

Diverse d.  18. september. 2007, skrevet af Heiselberg
Vist: 709 gange.

Heiselberg

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2007 21:53:18
Svar/Indlæg:
72/23
Hej drenge.

Når jeg nu skriver det her er der stor chance for at blive til grin i det jeg ikke aner noget som helst om HD-Ready, HDMI, HDTV.. Hvilket jeg håber i gør!

Jeg er på nippet til at købe en Playstation 3, det eneste der holder mig tilbage er at jeg tvivler på om jeg kan udnytte den fuldt ud! altså vi har 2 fladskærms tv i huset, men kan bare ikke finde ud af hvilke kabler jeg skal bruge og alt den slags for at udnytte PS3'ens HDMI udgang (tror jeg nok det er sådan en den har?)

Jeg kan lige give jer et link til begge fjernsyn, hvis det skulle være en hjælp.
http://www.pioneer.dk/dk/produ...
http://www.bang-olufsen.com/pa...
(Man kan trykke tekniske specifikationer ude i side menuen)

Håber i kan forklare mig hvad det går ud på og hvilket kabel jeg skal bruge.

PS: ( elitespørgsmål 😛 ) når forhandleren skriver. HDMI OUT, betyder det så at der følger et kabel med, eller bare at den har en HDMI udgang?

Venlig hilsen,
Søren Heiselberg - på forhånd tak for hjælpen.
Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2007 22:59:03
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg har ikke så meget tid, men du får lige et par stikord at fundere over:

HD = High definition = højere opløsning end "normalt" fjensyn.
HD-ready = Dit fjernsyn kan vise HD, hvis det får sådan et signal.
HDMI = En ny slags interface (stik/kabel), som man bruger til at sende HD-signal med.

Såeh. Hvis du fjernsyn er HD-ready med HDMI-indgang, og din PS3 altså kan spille HD-DVD'er eller andet og sende signalet videre til dit fjernsyn i HD via HDMI er det altså helt i top 😉

Ret mig, hvis jeg har sagt noget ævl 😛

Følgende er taget fra pixmania.com:

HDMI indgang
HDMI stikket (High Definition Multimedia Interface) er så småt ved at erstatte SCART stikket. HDMI stikket anvendes til overførsel af digitale AV signaler i høj kvalitet.

finger

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2007 10:00:58
Svar/Indlæg:
571/106
Det ser ud til at dit pioneer TV godt kan vise HD TV via HDMI stik fra din PS3.
Dit b&o TV kan derimod ikke.
prøv evt på www.hifi4all.dk da de er mere hifi orienterede.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2007 10:52:27
Svar/Indlæg:
1636/115
Jeg ville ikke spille PS3 på dit Beo 7, det sprænger bare i luften 🤣

finger

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2007 11:46:20
Svar/Indlæg:
571/106
Nu ikke disse mandens B&O. Traditionelt er det jo et flot design (med middelmådigt indmad) 😉

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2007 12:20:15
Svar/Indlæg:
3410/199
Så vidt jeg kan se, er det Beovision 7 HD-ready. Du kan derimod kun vise HD-tv via DVI. Er der altså ikke DVI-udgang fra din PS3, skal du have noget HDMI-->DVI converter. Men det burde være muligt.