Software til håndtering af billeder

Software d.  19. september. 2007, skrevet af syska
Vist: 231 gange.

syska

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2007 19:49:02
Svar/Indlæg:
1085/26
Hej,

Som overskiften siger søger jeg noget software til håndtering af mange billeder gennem de seneste år.

Der skal være mulighed for:
* Album med mange subalbums for ordens skyld.
* Thumb nail så er stadig er nemt at kigge gennem, dvs 2 eller flere version af billeder så man kan beholde det store hvis det engnag skal udskrives.
* Eksport et album til en bestemt height*width (ikke et must)
* Nemt at bruge, så mine forældre kan finde ud af at bruge det uden for meget support fra mig.
* Gerne kunne lave en scrapbook (ikke et must)
* og ja, masser af gejl gør ikke noget ....
* kom selv på flere ting i synes sådan et stykke software skal indeholde.
* MÅ IKKE være online .... skal være lokalt ( MS Windows )

Takker for budene der måtte komme ....

// ouT
bluedemon

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2007 21:42:39
Svar/Indlæg:
710/40
hva med google's picasa. det er nemt at bruge og så er det freeware...

http://picasa.google.com/

eller olympus master 2 kan hentes gratis fra deres side. bruger det selv(fulgte med mit kamera). fungerer udmærket...

http://www2.olympus.dk/consume...
🙂

syska

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2007 22:19:19
Svar/Indlæg:
1085/26
picasa opfylder dog ikke alle mine krav kan jeg se efter lige have kigget lidt rundt i det, men virker mega godt til bare lige at danne sig et overblibk over alt det man har på computeren af billeder ....

Måske man skulle kigge efter det fra olympus .... kunne være det kan det hele ...

Må gerne være betalings program ... da de fleste jeg har set ikke koster mere end 15$ ... og det er jo til at betale ... hvsi det kan hvad jeg vil ....

Måtte vel næsten godt virke som iTunes hvor den kunne holde styr på i hvad mapper den ligger billeder ... så det kun er den som skal tages backup af og man ikke skal sikre sig at man kopiere den et sted hen .... kan Olyspus det ?

// ouT