defekte samsung diske efter nyt bundkort??

Diverse d.  20. september. 2007, skrevet af Mathis77
Vist: 322 gange.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2007 00:11:11
Svar/Indlæg:
6293/359
hejsa

jeg har fået et P5K premium black pearl smidt i spanden. Og i første omgang så virkede det fint med at få beholdt sine data og installation (vista x64) og få med over på det ny bundkort, som har samme intel matrix onboard controller som mit gamle bundkort P5B del.

men efter et par reboots, så stod den ene disk af i RAIDet. dog var den stadig at finde i bios....

jeg har siddet i over 5 timer nu og kommet ingen vegne. Jeg kan slet ikk få installeret vista mere - den går simpelthen i stå. den ene disk som stod af kan ikk findes i installationen, men man kan godt sætte den op i RAID..
nå, nu har jeg taget den "defekte" disk ud og så er der 1 disk tilbage at installere på - den går også i stå i install af vista.

jeg er ved at blive vanvittig - har lige brugt 2000kr på at min pc bare skulle virke - og så sidder man her og bliver træt og gammel og ked 😩

Det skal siges at jeg har en coolit eliminator køler på - ved ikk om det er den der gør det hele ustabilt eller hvad

help needed - google tried - no luck

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2007 00:33:16
Svar/Indlæg:
3233/128
du må næsten checke dine diske i en anden computer for at finde ud af hvad der ikke virker. Er dine diske ok så må det være bundkortet. Og skal der drivere til at installee forresten? Kan du checke dine diske i dit gamle setup?

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2007 00:40:06
Svar/Indlæg:
6293/359
Mit gamle bundkort døde efter bios-flash...

jeg må prøve at tjekke mine diske imorgen aften - der skal jeg hjem til en kammi

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2007 07:05:09
Svar/Indlæg:
4089/252
Jeg kunne jo heller ikke få den ene disk til at virke, og prøvede i flere maskiner. Den kom frem i bios, men jeg kunne ikke smide OS på den.

Sur røv med alt det bøvl.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2007 09:12:32
Svar/Indlæg:
8555/439
hvorfor skal i også køre RAID ? så meget gir det sku ikke.
der er lavet flere nye test,hvor de viser hvor lidt man vinder.

riska

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2007 10:00:48
Svar/Indlæg:
7241/274
For at få større diske ... har førhen kørt med 4stk 750gig diske i raid 0 damn der var plads

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2007 10:57:05
Svar/Indlæg:
3233/128
Nu er det jo ikke raid som har ødelagt hans diske.... Raid kan også køres så man får data sikkerhed, så raid er da fint nok.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2007 11:38:31
Svar/Indlæg:
6293/359
#4 RAID er genialt med write back cache

forresten så har mit ny bræt Intel Robson understøttelse.. det læste jeg lidt om for 2 mdr. siden... det er noget med onboard flash cache, som sku virke meget bedre end hybrid og SSD diske....og kan sættes til rigtige harddiske som jeg har forstået det

jeg afleverer PC tilbage igen idag, så må de fixe det

Petter1979

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2007 16:33:08
Svar/Indlæg:
1268/80
Jeg oplevede på et tidspunkt at mit gamle raid 0 på et asrock bundkort døde, Diskene virkede, men der gik ged i raid 0 setuppet.

Jeg prøvede så at installere windows på kun 1 af drevene, men kunne ikke, jeg prøvede så på den anden disk og havde samme problem.
Windows kunne ikke finde diskene når de var alene på controlleren.

Jeg satte så de 2 diske i igen, og gik in i raid biosen på bundkortet og slettede raid 0 setuppet på diskene.

Jeg prøvede så igen med 1 disk, derefter kunne windows godt finde disken, og senere da jeg satte den anden disk i også.

Ved ikke om det kan hjælpe dig

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2007 17:43:47
Svar/Indlæg:
6293/359
okay nu fandt jeg så lige ud af, at der af mystiske årsager sad en jumper på den ene disk... men hvorfra og hvordan må guderne vide...!! den fjernede jeg så og vupti så ku jeg lave RAID, formatere og starte vista installation op...

men men men - så når jeg heller ikk længere... blå skærm gang på gang...

jeg tog en taxa hen til PC-biksen og har afleveret computeren igen. De ville opdatere bios på bundkortet også... og ellers så tror jeg det er den coolit eliminator køler, som laver alle problemerne... det var også problemer med den, da jeg havde det andet bundkort...

så jeg ringer til coolit imorgen og får den sendt retur og pengene tilbage

så bestiller jeg en thermalright ultra 120 xtreme i stedet for