Elselskaber føler sig kvalt af medarbejderbredbånd

Litteratur d.  21. september. 2007, skrevet af System
Vist: 1245 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
21-09-2007 14:01:15
Svar/Indlæg:
0/11005
Medarbejderbredbånd er ganske populært - dog ikke hos Dansk Energi, som mener, at det skattefri gode hæmmer konkurrencen og giver TDC og Cybercity konkurrencefordele.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2007 14:45:54
Svar/Indlæg:
828/108
Som svar på det er her teksten til C.V. Jørgensens

"Et satanisk mesterværk":

Penge lyver aldrig de lugter kun lidt

nogen vil sikkert sige direkte fedt

noget hen af eau de Cologne

penge slukker selv den værste tørst

gør med lethed den allermindste allerstørst

& smager af mere & mere

.

Et uhelbredeligt pengebegær

vokser inden i mig ligesom cancer

der er ingen kur eller medicin der dur

& min egen krop er kun et spinkelt panser

langsomt men sikkert skal jeg ædes op

& statuerer et eksempel for enhver

fed & fyldt sinke eller forædt idiot

der trækker vejret med allerstørste besvær

.

Akkurat som mig psykisk ude af balance

med et system der ikke har levnet mig en jordisk chance

pengebegær er hver mands eje så jeg vogter det nøje

det hænger ved mig som en skygge der ikke la' sig forføje

.

Penge er et satanisk mesterværk

& alle i branchen går med sikkerhed bersærk

så snart de sætter fingrene i det

penge er noget selv et barn ka' forstå

de er til at tage & føle på

& kan være varme ligesom mennesker

Måske skal man lede lidt efter ligheden mellem teksten og tråden, men jeg synes nu det er rimelig åbenlyst. 😛

jmose

Moderator
Tilføjet:
21-09-2007 15:57:21
Svar/Indlæg:
3863/538
Jeg må indrømme at jeg føler mig en smule tiltrukket af medarbejder-bredbånd. Jeg kan i skrivende stund få 10/1 Mbit internet for samme beløb som jeg idag har 4096/256 for! 😲

Og i samme åndedrag kan jeg så nævne, at Pro-fiber som det lokale el-selskab hedder , er ved at lægge fiber ned. Jeg skrev mig på interesse listen dengang der var mulighed for det....Men altså...Det er 4 år siden!! :no:

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2007 16:47:47
Svar/Indlæg:
687/9
Hvis jeg skifter til medarbejderbredbånd kan jeg gå ned i hastighed og op i pris....

"WEEEEEEHUUUUUUUUUUU".... eller noget :)

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2007 18:27:02
Svar/Indlæg:
2958/84
#3 hvem er din isp. ?

john_doe_dk

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2007 21:11:04
Svar/Indlæg:
303/32
hvorfor 3 ikke her succes med deres bredbånd er sku da fordi det stinker og deres service ligeså. bare mine personlige erfaring og en del venners. :no:

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2007 22:34:26
Svar/Indlæg:
1581/5
jeg får det samme nAlen - betalt internet igennem arbejdet, og høj hastighed.

hov vent, det var vidst omvendt? :D

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2007 23:41:45
Svar/Indlæg:
687/9
#4 CC.. Work kunne få hvad de kaldte en "lukrativ aftale" med tdc... jeg gloede bare dumt på dem og gik...

Mener max de udbød var 5mbit og prisen var like 4xx om måneden.. godt nok er det før skat, men når jeg nu har 20mbit under den pris, synes jeg ærlig talt det var at ta pis på folk :)

syska

Superbruger
Tilføjet:
22-09-2007 00:40:42
Svar/Indlæg:
1085/26
5 eller 20 .... bare det er billigere .... man skal dælme hente meget for at kunne udnytte en 20mbit de fleste timer af døgnet ... og upload stinker vel alligevel ligemeget på begge linier ....

// ouT

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
22-09-2007 16:09:19
Svar/Indlæg:
4033/364
fiber-selskabernes problem er at de ikke er landsdækkende/ kan ikke levere særligt mange steder, og derfor er det de færreste virksomheder som vil lave "medarbejderbredbånd". Samtidig har fx SEAS-NVE frasolgt selve indholdet (TV/inet) til mindre professionelle firmaer som DBnet - så nogle af dem der har det skal betale for inet + 95kr i fiberleje.. ergo en 2/2 koster pludselig 390kr md og så kan det godt være at man ikke får 2mbit upload alle steder, men det er nok de færreste som bekymrer sig om upload...

medarbejderbredbånd (nettotræk i lønnen) er egentlig en ok ide - men TDC mfl. de glemmer at regne f.eks. manglende pension samt feriepenge med, samt de 3K man bliver beskattet med (med fratræk til hustandens tlf omk), så især hvis man har en "bedre" pension af ens nettoløn , så koster det kasse selv om man "sparer" en del af skattet på de frygtlige mange %...

mit tilfælde, så ville jeg miste 65K ved at have medarbejder bredbånd i 6md.. (når fremtidig pensionsforrentning fratages... og over 37 år bliver det hurtigt en del)...

men så fik jeg arbejderbetalt bredbånd i stedet... er skattefrit sålænge man har adgang til dele af virksomhedens netværk..