fiber-selskabernes problem er at de ikke er landsdækkende/ kan ikke levere særligt mange steder, og derfor er det de færreste virksomheder som vil lave "medarbejderbredbånd". Samtidig har fx SEAS-NVE frasolgt selve indholdet (TV/inet) til mindre professionelle firmaer som DBnet - så nogle af dem der har det skal betale for inet + 95kr i fiberleje.. ergo en 2/2 koster pludselig 390kr md og så kan det godt være at man ikke får 2mbit upload alle steder, men det er nok de færreste som bekymrer sig om upload...
medarbejderbredbånd (nettotræk i lønnen) er egentlig en ok ide - men TDC mfl. de glemmer at regne f.eks. manglende pension samt feriepenge med, samt de 3K man bliver beskattet med (med fratræk til hustandens tlf omk), så især hvis man har en "bedre" pension af ens nettoløn , så koster det kasse selv om man "sparer" en del af skattet på de frygtlige mange %...
mit tilfælde, så ville jeg miste 65K ved at have medarbejder bredbånd i 6md.. (når fremtidig pensionsforrentning fratages... og over 37 år bliver det hurtigt en del)...
men så fik jeg arbejderbetalt bredbånd i stedet... er skattefrit sålænge man har adgang til dele af virksomhedens netværk..