Tænder efter dvale og helt sluk?

Software d.  22. september. 2007, skrevet af freak_master
Vist: 311 gange.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
22-09-2007 10:23:46
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg har et lille, men irriterende, problem. Jeg slukkede min computer igår. Jeg satte den i dvale. Men nu da jeg lige er vågnet, ser jeg at den har tændt sig selv. Og den er overhovedet ikke lydløs, og med alt det lys, er det slet ikke til at sove. Jeg har kigget i BIOS, men der står ingenting om at den skal tænde sig selv det, og jeg har intet program som skulle gøre at den tænder på et bestemt tidspunkt. Men det sygeste var at den havde skrevet min kode for at logge på, så den var altså logget på. Og jeg ved at det ikke er nogen af mine forældre. GØr de ikke når jeg sover, og de har heller ikke min kode.

Når jeg så slukker den helt, sker det samme. Men inden at den booter mit xp, skal jeg vælge mellem default operating system (ved egentlig ikke hvorfor, har kun et OS) og windows xp pro x64. Når jeg bare tænder min computer, står den automatisk på default. Og jeg skal selv op og trykke på windows xp. Hvis jeg vælger default, skriver den bare, i dos, at den mangler nogle filer til at boote. Her har den så fået sig selv til at vælge windows XP. Det forstår jeg ingenting af. Og den havde også selv kommet ind på min bruger.

Er der nogen der evt. kender til dette problem, og vil hjælpe mig? :)
mhornstrup

Overclocker
Tilføjet:
22-09-2007 10:30:55
Svar/Indlæg:
119/36
kunne være "wake on Lan"

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
22-09-2007 10:34:57
Svar/Indlæg:
6368/477
Nej. Det er også slået fra. Og vores LAN er tændt hele tiden. Så burde den vel tænde igen med det samme?

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2007 11:12:12
Svar/Indlæg:
971/67

Hvis du har smidt den i dvale er det ligegyldigt om du har dualboot, da den booter fra sidste tilstand. Endvidere er det ikke sikkert at du har aktiveret password når den vågner fra dvale, derved kan den sagtens boote til Windows. (Har ikke selv password på min notenook, når den booter fra dvale.)

Tjek om du har aktiveret noget med "resume on USB" i bios, måske har din/dit mus/tastatur sendt signal via usb og derved resumed? Det er umiddelbart den bedste forklaring jeg kan komme på.

/Skipper

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2007 11:45:15
Svar/Indlæg:
2145/218
Er det vista eller xp du bruger for vista har lige umiddelbart et problem med at vågne igen efter kort tids dvale det er noget værre lort hvis du spørg mig, alstå ikke vista bare den bug.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2007 11:53:06
Svar/Indlæg:
4107/224
Når jeg så slukker den helt, sker det samme. Men inden at den booter mit xp, skal jeg vælge mellem default operating system (ved egentlig ikke hvorfor, har kun et OS) og windows xp pro x64. Når jeg bare tænder min computer, står den automatisk på default. Og jeg skal selv op og trykke på windows xp. Hvis jeg vælger default, skriver den bare, i dos, at den mangler nogle filer til at boote. Her har den så fået sig selv til at vælge windows XP. Det forstår jeg ingenting af. Og den havde også selv kommet ind på min bruger.

Gir' det ikke lidt sig selv #4? 😕

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
22-09-2007 12:00:06
Svar/Indlæg:
6368/477
#3: Når jeg tænder den normalt efter dvale. Hvis jeg har været ude med vennerne i lidt tid, og skal sidde her ige, og tænder efter dvale. Så spørgen den om et pass til min bruger. Så jeg vil da mene at den altid spørger om pass.

Lige mine ord #5. :)

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
22-09-2007 12:05:04
Svar/Indlæg:
6368/477
Det skal så lidt siges at det ikke er hver nat at den tænder, og det er altid forskellige tidspunkter. Og det er ikke altid at den tænder. I løbet af 2 uger har den gjort det ca. 8 gange. Og det er ikke den samme dag den gør det. Det er meget forskelligt.
Min computer har sit eget liv 😕

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2007 12:19:02
Svar/Indlæg:
2145/218
#5 hehe jo det gør det vist mit hoved sidder bare ikke ordentlig på endnu gårsdagens strabadser har taget lidt på mig.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
22-09-2007 12:48:49
Svar/Indlæg:
6368/477
#8: Du er lovligt undskyldt :)

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
22-09-2007 20:46:12
Svar/Indlæg:
2600/84
det er jo ren computer freak show det der

du må hellere sørge for at dit værelse ikke indeholder skarpe eller tunge objekter, samt skydevåben af nogen slags... man ved jo aldrig hva fanden din computer finder på

jeg er lidt bange for at sove når min computer står tændt, det er så godt nok fordi jeg en eller to gange i løbet af to år, har oplevet at mit X-Fi går banjo og skruer 100% volume og spiller en hyletone, og jeg har et rimelig hæftigt højttalersystem...

mega offtopic, men ville da lige bidrage til computer ghoststory-telling