Netværkshjælp: CC router til TDC opkobling

Diverse d.  22. september. 2007, skrevet af ~ashes~
Vist: 330 gange.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2007 13:00:42
Svar/Indlæg:
828/108
Hej, da jeg lige er flyttet sammen med kæresten og hun har TDC bredbånd sidder jeg nu med et lille problem.

Jeg har nemlig ingen router da jeg har benyttet Cybercitys indtil nu og tilkoblet en switch. Jeg kan sagtens tilslutte min switch til TDC-udstyret men får jo kun 2 IP'er at lege med, de 2 der veksles mellem på dynamisk IP.

Jeg har så en CC-router, aldrig anvendt, en P-660R-D1, og kunne jeg få den til at virke med TDC's signal fra telefonstikket kunne jeg jo tilslutte mere udstyr til min gigabit switch, da CC-routeren vil lave interne IP'er til hver switch-port.

Nu kommer mit spørgsmål så. - Hvordan opsætter jeg den router så det virker?

Jeg ved det er en tung tråd og meget få vil kunne svare, men forsøger mig nu alligevel. 🙂 Ville være for sejt hvis nogen vidste det her!
Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2007 13:03:04
Svar/Indlæg:
262/84
TDC kører med PPPoE og CC kører med PPPoA. Dit stik hos TDC er alm RJ 45 og dit stik i CC router er RJ 11, du kan ikke bare flytte ledninger over, det er 2 forskellige teknologier, så jeg tror ikke du kan få det til at virke. Men en router kan du jo få for et par hundrede..?

\René

NightBreaker

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2007 18:08:28
Svar/Indlæg:
857/27
alle stik fra et kap eller telefonstik er rj11. såå det.

MEN

den router du har fra CC skal de ha igen men mindre du har købt den af dem. Det er rigtige som Primeradk siger CC køre med PPPoA og det gør TDC ikke (ingen gateway), Bitstream (DSL) modem uden gateway. du kan bruge dit CC router men den skal laves total om fra PPPoA til PPPoE samt VCI og VPI skal laves om til 101 og 0, der må ikke være nogen server tilgang. men alt det her kan være lige meget da dit problem er at du kan har 2 ip`er , men du skulle kunne ta din switch og bare side den bag din DSL modem fra TDC og så skulle der alså gerne laves nogen intre ip`er så du kan få tilsluttet mere udstyr, men der kan ikke laves flere ekstra ip ud af huset.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2007 21:03:42
Svar/Indlæg:
828/108
Tak for hjælpen - det gav mig de rigtige ord at søge efter en løsning med! Fandt en god og virkende løsning som jeg kører med nu!

Også tak for din hjælp

CC routeren har jeg ved en fejl og de har aldrig krævet penge for den.
Jeg fandt en guided løsning på nettet og det var skam slet ikke så svært!

Det hele virker nu og jeg har alle 4 apparater tilkoblet switchen med internetadgang 😀

- En switch tildeler ikke flere IP'er, det er det en router gør! Jeg har jo netop haft den sat til og havde kun de 2 dynamiske IP'er.