4 monitore

Media Center d.  22. september. 2007, skrevet af BlackHeart
Vist: 352 gange.

BlackHeart

Overclocker
Tilføjet:
22-09-2007 22:32:40
Svar/Indlæg:
3/5
Jeg har en lille udfordring i forbindelse med min ønskede opsætning af computer system hjemme.

Jeg har 2 computer skærme og 2 fladskærme jeg gerne ville have koblet til én computer samtidig.

Jeg ønsker at kører de 2 computer skærme som extended desktop, altså med en primær og en sekundær skærm. Derudover skal den primære skærm så også vises på de to tv.
For at gøre tingene endnu mere komplicerede kører de to computer skærme i 1280x1024, det ene tv kører i 1024x768 og det andet tv kører i 1920x1080 (FullHD, 1080p).

Er der nogle der har nogen ide om hvordan dette kan lade sig gøre? Jeg har forsøgt at forhøre mig rundt omkring men har ikke kunne finde nogle der rigtig vidste noget om det
Blue*

Overclocker
Tilføjet:
24-09-2007 02:21:18
Svar/Indlæg:
223/33
Det eneste jeg kan være behjælpelig med er at der fornylig kom et bundkort (eller også var det et gfx-kort) på markedet hvor du kunne tilslutte to skærme, med hver sin opløsning på skærmen. Kan desværre ikke huske hvem der har lavet det, men er ret sikker på at det var herinde jeg læste om det.

TontonE

Superbruger
Tilføjet:
24-09-2007 08:13:00
Svar/Indlæg:
1093/51
#1, du kan tilslutte 2 skærme med hver sin opløsning til alle grafikkort på markedet med 2 monitor udgange 🙂

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
24-09-2007 09:35:34
Svar/Indlæg:
223/33
ohh... ok, tænk det vidste jeg sgu ikke engang, så må det have været et mobo?, for det var en nyhed at man kunne.

ZykoPeTTer

Superbruger
Tilføjet:
18-10-2007 15:39:28
Svar/Indlæg:
215/39
well hvis det kun er det ene billede der skal vises på 3 skærme samtidigt, bliver det lidt nemmere, du skal have fat i en video splitter, ligesom dem i bruger i computerbutikker, hvor de viser den samme DVD på flere smærme, de er dog ikke altid helt billige, jeg aner dog ikke hvordan de vil håndtere blandede opløsninger, men jeg må sige at jeg er lidt pissemistisk på det punkt, en løsning kunne være at sætte opløsningen ned til laveste fælesnævner, selv om det naturligvis ikke er en optimal løsning.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2007 16:08:12
Svar/Indlæg:
4120/115
Ved faktisk ikke hvor mange skærme winXP/Vista understøtter, men fra win98 understøttede 9 skærme, og det er nok ikke blevet mindre siden hen 😉

Og du kan i princippet køre med forskellig opløsning på skærmene selvom de er klonede. MEN de vil alle sammen have et skrivebord med en opløsning som den største af skærmenes opløsning, og resten vil rulle med billedet, så når du køre musen ud i siden af skærmen, så vil billedet rulle det sidste stykke ind på skærmen.... I praksis har du derfor den samme opløsning på alle skærmene.

Men grafikkortet skal self. understøtte det!, og jeg ved matrox har stor erfaring på det område, med deres tripplehead serie osv.
Jeg ved desværre ikke, om du kan klone desktoppen på tværs af flere grafikkort, men du kan ihvertfald lave forlængelser på tværs af flere kort...?