Nyt Tv, DVD-Optager, og massere af spørgsmål

Diverse d.  23. september. 2007, skrevet af Illisher
Vist: 385 gange.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2007 18:33:45
Svar/Indlæg:
2664/97
Jeg er blevet enig med mig selv om at købe et nyt TV, da det gamle er fra 98. Men selvom jeg har læst en masse herinde rund omkring er der kun kommet flere spørgsmål frem.

Jeg er langt fra sikker på hvad jeg vil have, og er meget usikker på flere ting. Jeg skal have nyt TV, og gerne en DVD optager også. Men hvad jeg skal vælge aner jeg ikke. Jeg vil gerne have mulighed for at sætte computeren til TV skærmen, og spille der på, eller se film fra computeren.

TV: Jeg ved ikke om det skal være plasma eller LCD. Der er fordele og ulemper ved begge, men hvad for nogle? Det er nok det første spørgsmål, som skal besvares af mig selv, før jeg kan komme videre og finde et TV jo. Det skal være 42"+ og kunne køre full HD.

En DVD optager.. Ja der er jeg super blank? Help..

Jeg har et sorround sæt fra JVC, med en reciver, og en dvdafspiller. Kan den bruges stadig? Hvordan sættes de forskellige ting sammen? Den har jo kun Scart indgange. Men det ændre vel ikke på noget, da dvd og computer køre over HDMI kabler?

Lige pt. har jeg hverken kabeltv eller parabol eller noget, men overvejer meget at købe TDC kabeltv, så jeg kan få lidt kanaler og vælge imellem.

Har afsat et budget på ca. 15k til det hele, så må vi se p ådet derfra
AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 00:20:01
Svar/Indlæg:
444/74
#0 Jeg kan da starte med et par genereller råd herfra:

- Når du har planer om, at sætte en computer til skærmen kan du godt afskrive plasma. Billedet vil blive langt pænere på en LCD-skærm. Så det fjerner halvdelen af fladskærmene på markedet (cirka) 🙂

- Mht. dvd-optageren (harddisk-optager) så er de to vigtigste specifikationer HDMI-indgang og harddiskstørrelse. Man kan altid brænde ud på dvder, men det er nu meget nemmere bare at have sine optagelser liggende på harddisken. Mit råd vil være at tage en med min. 250 GB hardisk, så har du til mange timers optagelse i høj kvalitet (en høj kvalitet som du er sikret igennem HDMI-indgangen)

- Du vil sagtens kunne bruge din JVC surroundforstærker på det nye system. Du vil dog ikke få glæde af de nyeste standarder indenfor surround, men vil få lyden serveres som du kender den fra dine film pt. (i "alm." Dolby Surrond 5.1 eller lignende).

- Mht. fjernsynet så klik forbi www.flatpanels.dk . Der kan du læse alt basis og paneler samt test af fjernsyn. En rigtig god side der guider dig igennem hele købet. Hvis du har et budget på 15k ville jeg overveje et fjernsyn der giver fuld HD (1080p) - de kan fås til omkring 11-12000,-. En harddisk optager kunne f.eks. være en Samsung der laver nogle udemærket produkter. Sådan en sag koster omkring 250,-

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 00:24:21
Svar/Indlæg:
444/74
Nå ja for Sørensen.. Glemte lige, at der er mange penge at spare ved at købe fladskærmen i Tyskland. Bestem dig for en model herhjemme og bestil den så over nettet i tyskland (pricerunner.de) eller smut over grænsen til en af de store elektronikforretninger. Så det lige i rabatten forleden. 🙂