HDMI Kabel Kvalitet.

Media Center d.  24. september. 2007, skrevet af Blue*
Vist: 564 gange.

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
24-09-2007 10:57:27
Svar/Indlæg:
223/33
Hey

En der kan fortælle mig, som måske ved det, om det er MEGET forskel i kvalitet på følgende HDMI kabler:

1) High grade guldbelagt HDMI kabel - 10 m
vs
2) HQ High Quality HDMI kabel - 10 m
vs
3) Tech+Link High Quality HDMI kabel - 10 m

Jeg er klar over at kvalitet og pris hænger meget sammen her, og især kvalitet når man er oppe i store længder, men vil det overhoved være til er SE med det blotte øje hvis man f.eks. valgte kabel 2 fremfor 3 osv., og er der bare lidt hysteri at vælge kabel 3 og evt. endnu dyrere kabler?

Se evt. yderligere specs på ovenstående kabler:
http://www.av-cables.dk/hdmi/h...
Holst

Overclocker
Tilføjet:
24-09-2007 12:50:09
Svar/Indlæg:
209/8
Jeg har selv købt nogle kabler til mit Plasma TV, og det eneste jeg ikke ville var Kvickly's LUMATRON skod mærke..

Guld, sølv er næsten det samme.. Selvfølgelig er Guld den bedste leder. Men tror ikke du ville kunne mærke det i din forskel.

Køb et der er godt skærmet evt. med ferit kerne til at tage støjen..
Invister mellem 200 og 400,- i et kabel. Så skulle du nok være fint kørende.. Medmindre du har et helt sindsygt setup..

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 14:01:54
Svar/Indlæg:
153/7
#1 Guld er ikke det beste til at lede. det er sølv.

Holst

Overclocker
Tilføjet:
24-09-2007 14:19:45
Svar/Indlæg:
209/8
Ok, tak for irettesættelsen :) I'll remember

bmp

Superbruger
Tilføjet:
24-09-2007 14:23:30
Svar/Indlæg:
11/0
Tech+Link er hånd testet og er skamrost af What Hifi i UK. Samt de er HDMI 1.3 certificeret (op til 5 meter).

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
24-09-2007 14:28:31
Svar/Indlæg:
223/33
Ved ikke om setuppet er sindsygt :P

Men det er fra mit mediecenter til min projektor.. og det er muligt at det er endnu vigtigere at det er super kvalitets kabler, end hvis det "bare" var til et Plasma/Fladskærms TV.?

Hvis sølv er bedre end guld, så undrer det mig at der ikke findes "Sølvbelagte" HDMI kabler? (på ovenstående link/side i hvert fald), ikke at jeg siger dig imod #2, bare undren.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 15:04:33
Svar/Indlæg:
1581/5
Det handler ikke om, om det er kobber sølv eller guld, guldbelagte stik er smarte, da de ikke korriderer/irer/ruster, sølv er kun for hifi-troende (ja dem der tror det er en religion)

når det er sagt, så er der voldsomt forskel på signal kvaliteten i dårlige og gode kabler, med 2meters kabler betyder det ikke noget, men når man vil lave 10meter, så er det vigtigt at få et kabelt der er ordentligt skærmet og snoet, gør man ikke det kan der være problemer med at køre høje opløsninger.

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
25-09-2007 11:46:32
Svar/Indlæg:
223/33
Jeg takker for hjælpen, det der gør det lidt svært og en jungle (i hvert fald på den side jeg henviser til) er at alle deres HDMI. kabler stortset og næsten har samme beskrivelse, og umiddelbart virker lige gode, men sådan er det jo ofte, desværre.

Jeg vælger at købe: Tech+Link High Quality HDMI kabel - 10 m.

-
Igen tak :)

Holst

Overclocker
Tilføjet:
25-09-2007 12:29:19
Svar/Indlæg:
209/8
når #6 siger snoet. Så vil jeg gå ud fra han mener "Parsnoet". Det er ihvertfald det man gør inden for industri og signal kabler :)
En god skærming og Parsnoet, så skulle det ikke være et problem. Bare lige så man ved hva man skal kigge efter. Held og lykke

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2007 14:55:05
Svar/Indlæg:
4120/115
HDMI kabler indeholder flere forskellige leder typer, så det er ikke dem alle som er parsnoet. Eks. er 4 af de interne ledere somregel lavet som coaxial.

Men du kan roligt gå efter et ver. 1.3 kabel da de har mindst dobbelt så stor båndbredde som tidligere kabler... Og det i sig selv er også en vis kvalitets parameter! Men der er forskel på kablerne og det kan også ses på billedet, og det er helt sikkert muligt at købe sig fattig i HDMI kabel.

Men har hørt en lille fugl synge om at Chords nye HDMI serie skulle være ret gode... Men man får også lov at gi lidt for dem.