Vista-købere kan nedgradere til Windows XP

Litteratur d.  24. september. 2007, skrevet af System
Vist: 943 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
24-09-2007 12:43:33
Svar/Indlæg:
0/11005
Microsoft har gjort det lettere for Vista-købere at nedgradere deres computer til det gamle og robuste Windows XP.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 13:25:10
Svar/Indlæg:
4018/217
endnu et skridt tilbage for vista.
Hvis de nu bare havde lavet suport for små ekstra programmer med en lille brugergruppe (bla. dem som mange virksomheder bruger) for længe siden så tror jeg at det havde set anderledes ud for vista 😕


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 13:32:16
Svar/Indlæg:
3233/128
ja, håber sku den sp1 bliver god


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 13:38:24
Svar/Indlæg:
2870/65
Hmmm...er det en "nedgradering". Synes godt at det begynder at gå den rigtige vej for MS med det tiltag. 🤣


Mummelmann
 
Superbruger
Tilføjet:
24-09-2007 13:44:13
Svar/Indlæg:
172/55
Det er da vist det nærmeste man kommer en indrømmelse fra MS's side om, at de har sendt et halvfærdigt produkt på gaden 🤡


PoloDude
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 14:11:43
Svar/Indlæg:
1083/4
#4 Eller at de gir forbrugerne hvad de vil ha? Jeg synes ikke at der er problemer med Vista længere, og jeg ville aldrig gå tilbage til XP.


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
24-09-2007 15:04:32
Svar/Indlæg:
4295/306
Næh min Vista kører sq egentlig også glimrende, og de største problemer jeg havde ved første install for ½ år siden var pga. dårlige drivere fra hardware producenter som ikke kunne nosse sig til at supportere Vista ordentligt til trods for jeg ved ikke hvor længe beta test periode... 🙂


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 15:06:16
Svar/Indlæg:
4107/224
#5 Du har nok bare været heldig 😉


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 16:03:52
Svar/Indlæg:
6531/410
eneste store fejl jeg syntes der er i vista er dens lokan net del den stinker tilgengæld også meget IMO.

vista er stadig meget bedre end xp var da den udkom i sin tid.



Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 16:07:13
Svar/Indlæg:
1081/37
#7 Hvordan kan man være heldig med det samme styresystem? Jeg har heller ingen problemer mere... og det eneste problem jeg har haft var med grafik drivere og det har ikke været MS skyld.

Det er ikke MS der har sendt et halvfærdigt produkt på gaden, det er hardware(og visse software) producenterne der har været sløve til at understøtte det ordentligt og smide ordentlige drivere ud.


Lounge
 
Overclocker
Tilføjet:
24-09-2007 16:10:21
Svar/Indlæg:
69/16
Jeg synes at Vista holder, ville heller aldrig skifte til XP igen, selvom jeg vil indroemme at Xp er mere stabilt pt. Hvornaar kommer service pack 1?


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 16:50:09
Svar/Indlæg:
1915/57
#7 Hmm. så har jeg sgu også været heldig. Min Vista ultimate x64 kører nu klippestabilt. Jeg har ingen driver problemer overhovedet.Kan kun være enig med #9 om at det hard og software producenterne der har sovet i timen. Jeg kommer helt sikkert heller ikke tilbage til XP.Men bare rolig det kommer lige så stille. Der var jo også mange der lige holdt lidt igen med XP da den kom. Men Da XP havde lige så meget tid på bagen som vista nu har var den ikke halvt så stabil som Vista er nu.Der er sket temlig meget bare den sidste 2,5 måned.


Adolph
 
Superbruger
Tilføjet:
24-09-2007 17:44:01
Svar/Indlæg:
1369/75
Dengang XP kom, var der ekseptionelt mange GODE grunde til og skifte til XP, fra win98. Det var langt mere stabilt, samt at det gav en væsentlig højere ydelse i 3d-programmer + spil.

I dag er der stadig ikke ÉN god grund til og skifte til Vista. Det er stadig ikke lige så stabilt + at giver en super dårlig ydelse i alt hvad der har med 3d og gøre..De sælger det på at, det er popsmart, og hvem kan bruge det til noget?


#13
Sedl
 
Overclocker
Tilføjet:
24-09-2007 17:52:44
Svar/Indlæg:
260/3
Sjovt nok husker jeg at Win95 se + win 2000 lige inden skift til XP var noget af det mest stabile ,nu om dage tror jeg server 2003 er det mest stabile , hvad angår Vista så er MS ved at komme efter det , men grundlæggende er der intet nyt i hvad angår stabillitet , det nyeste har altid flest bugs og derfor mest ustabile... men i længden skal Vista nok finde vejen.

Om vi så har brug for Vista eller ku ha nøjes med XP med tilføjelser er nok mere spørgsmålet.


espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 18:15:28
Svar/Indlæg:
2175/186
Er også positiv overfor Vista og har det på både stationær og bærbar. Og vil ALDRIG skifte tilbage TIL TRODS FOR:

Windows Stifinder går regelmæssigt ned og genstarter.
Driverproblemer med tv-tuner som skulle være "Vista certified" som giver blå skærm og genstart - dog ikke MS skyld.
Trist at der er MANGE grafiske fejl i Vista - men ok, hvis det er blandt top 3, så må Vista være fint :)


bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 18:33:27
Svar/Indlæg:
2958/84
Hør nu her Vista er et OS (optativ system), Det skal styre dit system og det er inc. hw. det er ikke hw der skal styre Vista, det er omvendt, måske er det M$ der har sovet i timen, med at uddele coder eller at de skulle ha for mange penge for at certificere 3. parts hw-driver m.m. 😕


M@D-M@X
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 19:22:02
Svar/Indlæg:
477/254
Vista virker.
Flere positive ord vil jeg heller ikke give det. Det er en ressource sluger også selvom man slår alt muligt fra. (har nu installeret og testet det på over 20 forskellige bærbare og desktop maskiner)
Hvis man er til alle de nye funktioner der er i vista så er det vel godt nok.
Personligt er et OS for mig kun en base til at launche programmer og spil fra og det skal på ingen måde æde mine ressourcer fra CPU eller RAM.
Og til sidst vil jeg lige sige den er ikke særlig tilgivende overfor folk som ikke har forstand på computere som installere alt muligt bras. Der kan XP holde til lidt mere.


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 19:51:06
Svar/Indlæg:
6531/410
#12

tror du lige glemmer at vista er en del mere sikker end win xp
og som jeg husker det var winxp ikke helt stabil fra start det var ikke hurtigere til spil og mange spil virkede slet ikke i xp ,


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
24-09-2007 20:16:43
Svar/Indlæg:
4295/306
Jeg husker RIGTIG mange som i LANG tid blev ved Win2k og ikke ville røre WinXP med en finger. Faktisk var den strøm større dengang en den er nu med WinXP vs WinVista...


#19
JHBN
 
Overclocker
Tilføjet:
24-09-2007 22:43:47
Svar/Indlæg:
179/46
hehe så mangler vi kun directX 10 til xp 😀


espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2007 23:53:51
Svar/Indlæg:
2175/186
#18 nahh... kommer an på hvordan man tolker statistikker ;) Vista sælger kun pga. nye computere og ikke på opgraderinger, så når man regner det, skal man tage hensyn for, at der bliver solgt flere computere nu


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2007 08:30:14
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg vil give de fleste af jer ret jeg har nu siden vista kom ud haft det både på min bærbare og stationære og det har lige umiddelbart kørt upåklageligt, men det er en resourcese sluger hvilket jeg finder latterligt og det faktum at man har lavet en 3d bruger flade synes jeg også er komplet ubrugeligt. Men faktum er at vista er fremtiden og xp er fortiden. Jeg bruger vista og har egentlig nogle udemærkede tal rent benchmark mæssigt. så en pc kan sagtens køre fint med vista.


Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2007 08:50:54
Svar/Indlæg:
1548/24
De har vel indset at mange firmaer og powerusers endnu ikke er overbevist af vista - og de skulle jo nødig gå glip af nogle indtægtskroner fordi de ikke køber en ny pc :P

Jeg vil også lige fortsætte lidt i den Vista vs XP debat. IMO tilbyder Vista kun to ting som XP ikke gør, DX10 og Aero (okay der er UAC osv, men det er i mine øjne et forsøg på at lappe en i forvejen dårlige løsning). Jeg har kørt med Vista i 6 måneder, og er skiftet tilbage til XP igen - ikke fordi det var decideret dårligt, men det gav mig bare intet over XP + det kørte ikke helt optimalt.

Siden Vista blev skrevet fra bunden, og fik et totalt kode reset - så undre det mig at de har valgt en model der ligner NT kernen. De havde muligheden for at benytte en tilgang ala Minix, det ville med et trylleslag have lavet det mest stabile OS på jorden (MERE stabilt end både linux og unix tilsammen)


SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2007 09:41:25
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg har nu i noget tid kørt med Vista, og jeg synes ærlig talt ikke det sluger specielt mange ressourcer, set i forhold til hvor mange langt bedre funktioner man får i sit styresystem, og hvor meget nyere det er.

Man opgraderer jo heller ikke fra Delta Force 1 til Delta Force 4, uden at have i mente at det muligvis trækker lidt mere på sin hardware.

Stabilitetsproblemer på Vista har jeg ikke mærket noget til overhovedet. Jeg bruger det til at spille på, til at arbejde på (Adobe's Creative Suite med Photoshop, InDesign m.v.) og til at lave musik på (CuBase, Line-6 Toneport m.v.) - og intet af det viser den mindste gnist af ustabilitet.

Der er et par småfejl i systemet hist og her, men ikke noget jeg vil skifte tilbage til XP for at slippe for.

Alt i alt - godt arbejde Microsoft!


Adolph
 
Superbruger
Tilføjet:
25-09-2007 12:43:05
Svar/Indlæg:
1369/75
#17

Det var hurtigere til spil end win98, og man steg nogle point i samtlige 3dmarks. Og det har altid været meget mere stabilt end win98.


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2007 13:10:20
Svar/Indlæg:
2870/65
# 23 Jeg er nu ikke enig med dig i, at Vista ikke sluger specielt mange ressourcer.

Det første stykke tid kører diskene for fuld blæs (indtil alt er indexeret). Den bruger 800+ MB ram, hvilket er næsten 3* så meget som XP. Hvad er det lige der bruger 3* så mange ressourcer? Ikke noget jeg kan få øje på...andet end en masse øjegejl, som i mine øjne er totalt overflødigt.

Kunne godt nøjes med den nye features, uden alle de farver og hurlumhej. (hvilket jo fortæller lidt om min egen indstilling til det nye look - at jeg synes at det er overflødigt).

Jo da. Vista er stabil, men omkostningerne på ressource-området er for store. MS har altid været beskyldt for at svine med ressourcerne. Det har de da på bedste måde bevist i Vista.

At der er fejl i nyt OS, det ved vist alle. Det var der i Xp (da den kom) og der vil 100 % sikkert også være det i den næste windows (codename Vienna). Sådan er det bare.

Microsoft har som sædvanligt sendt et halvfærdigt produkt på markedet. Fred være med det, intet nyt under solen her.

MS har da i mange år haft en politik om at deres OS skal være intuitivt og nemmere at bruge for hver ny version der kommer. Det har de i hvert tilfælde ikke overholdt denne gang. XP var og er nemmere at "finde vej igennem".


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2007 13:59:44
Svar/Indlæg:
1915/57
Ogbla bla bla og sådan kunne vi blive ved.Nogen kan lide det ene og nogen kan lide det andet 🙂 Nogen kan lide dødsmetal,andre opera,nogen vil helst have mercedes og andre BMW(og nogen KIA 🙂 )Debatten stopper aldrig. Ja vista sluger mere.Og hvad så? ja det ser Anderledes ud.Og hvad så?Kom nu viderer 😛 9 ud af 10 gange der er en tråd som denne ender den i for og imod Vista/XP.Nogen syntes det er crap.JEG kan godt lide det. JEG kan godt lide udseendet,JEG kan godt lide at JEG syntes det er funktionelt og nemt at finde rundt i.Men jeg har også brugt tid på at lære det at kende.Men det er ikke noget jeg kan BEVISE.. For det er bare min personlige holdning til det. Det er lidt lige som musik. Nogen mener dødsmetal er dårligt og de er dårlige musikerer.BEVIS det. jeg vil kunne finde flere tusinde som syntes det er godt og de er dygtige.Kan i se pointen? 🙂


SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2007 15:09:47
Svar/Indlæg:
1503/128
#26> Samtlige besvarelser må vel anses for at være personlige holdninger, medmindre andet er skrevet? Eller skal vi allesammen til at skrive "JEG" med store bogstaver før hver sætning? Kan du se pointen? ;)

#25> Jeg er enig med dig i, at Vista i rå tal bruger mange flere ressourcer, men jeg synes bare ikke at kunne mærke at de er "væk". Jeg er endnu ikke stødt på noget som er hverken nævneværdigt langsommere eller hurtigere end i Windows XP :)

Eller, jo! Søgning i Vista er ganske enkelt genial hurtig! Det betaler man så for den første uges tid, ved at disken arbejder på højtryk (som du også er inde på), men for pokker hvor er jeg vild med hastigheden derefter.


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2007 15:28:26
Svar/Indlæg:
1915/57
#27 Grunden til jeg skrev det var nu, at de fleste skriver som om at det er facts de har om vista, men det er jo individuelt,derfor jeg skrev JEG med stort 🙂 ved ikke om vi kan komme uden om at vista sluger lidt mere ram, men som jeg skrev så er jeg ligeglad med det 🙂 jeg har det nemlig ligesom dig.min vista kører lynhurtigt og er nem og finde rundt i så der er vi jo helt enige 🙂


#29
hunt
 
Superbruger
Tilføjet:
26-09-2007 12:58:13
Svar/Indlæg:
4/2
Det kan godt være, at jeg er konservativ - men Vista er bare grimmere... Så hvorfor have et styresystem, som er grimmere end XP og bruger flere resourcer?

Sikkerhed, min bare r.., hvis man passer på, sker der sjældent noget. Men ok, på den anden side er den højere sikkerhed nok godt nok for naboen, som ikke altid har hovedet med, når han er på internettet. 🤡