...Ved I godt alle sammen, hvad en TÆNKETANK er?!
Først:
"Mulighed 1
Emil er glad for ideen, og hans hjerte begynder at slå som altid!
Mulighed 2
Emil er ikke glad for ideen, da han ikke kan finde ud af at klare det selv, og nu begynder hans hjerte at slå hurtigere pga nervøsitet!"
Mulighed 3: Emil bliver så utroligt overrasket, hvis det kommer til at ske, at han får et hjerteanfald (hvilket var ordet, jeg egentlig tænkte på :p). Netop fordi det er så utænkeligt, at nogen instans MED REEL MAGT (altså IKKE en tænketank!!) ville få et sådant lovforslag igennem! (Ydermere er det også meningsløst, da Microsoft jo sagtens kunne tilbyde discont på Windows ved køb af den og den bærbar - folk ville jo blot vælge det, de kendte.)
Men for at tage den fra en ende af... så er jeg enig med alle dem, der synes det er logisk, at man skal kunne købe en PC uden styresystem - men at det samtidig også skal være lovligt at sælge en computer med et styresystem præinstalleret.
Det er ganske rigtigt unfair, at det er så svært ikke at komme til at betale for en Windows-licens (ikke mindst fordi, OEM-producenter sikkert betaler licenser for hver CPU, de køber, altså mængde'rabat' for mange CPU'er, som nok er den måde, man køber på), men for det første, hvor meget ville det hjælpe? (se ovenfor), og for det andet synes jeg bare ikke, Linux skal ikke... forsøges udbredet på den måde - det giver så megen negativ omtale.
Så var der et par små ting...:
"Jeg syns selv at det er en fin ide, dog ser jeg desvære mange problemer ved denne løsnign, hos de mindre kyndige, som der desvære er RIGTIGT mange af i Danmark
hvad skal de nu til at gøre? give 50kr til en 5klasses unge som skal hænge på dem som supporter resten af deres liv eller hvad?"
Aaighd? Hvad med bare at købe en version af Windows? =|
#9:
"Linux er alt for svært at bruge for en almindelig bruger - både pga. opsætning osv."
Det lyder som om, du kun har prøvet (lol) Gentoo (eller slet intet) Lad venligst være med at dømme Linux på dét grundlag. Linux' problemer er drivere. Hvem skal skrive driver? - det skal hardwareproducenten, og det gør de ikke. Klart, at man sikkert ikke kan skrive til alle OS'er, men hvorfor så ikke, som AMD lige har gjort, udgive specs på sit HW?
"[Linux er alt for svært at bruge for en almindelig bruger - både pga. (...)] og pga. standarder"
Det er jo lige præcis der, problemet med de monopollignende tilstande ligger!! MSs formater er blevet gjort til standarder, fordi det bare er det, folk bruger! Men det er jo netop IKKE standarder, når lortet kun virker er designet til at virke med Windows! *.*
"Mac hæmmer dem selv pga. de selv har rettet til hardwaren - og pga. standarder."
Mac kan købes og ejes. Er da intet problem med WMA/WMV, DOC, XCL m.fl. på OS X??
OG:
"Løsningen mener jeg, skal være at forcere til at lave flere standarder så computere kan fungere sammen :) og der er MS begyndt at være på mærkerne :)"
HVA' I HE***DE TALER DU OM?! -:(
...eksempel tak.
"Og så lige tænk på denne fremtid:
Mac har 90-100% af markedet - flot monopol, ekstremt monopol på hardware OG software... ad bad"
Ja, fy for helvede. Overvej i stedet en fremtid med åben software... = monopol umuliggjort. Standardisering gennemført (men nok stadig med lidet større mulighed for innovation. =( )
@ 17's update!!
Det havde jeg slet ikke tænkt på, hahaha!!
MEN FORSTÅ NU FFS AT DET IKKE ENGANG ER MULIG LOVGIVNING!! ^^ ;)