Belkin trådløs router problem.

Diverse d.  26. september. 2007, skrevet af BeoWulf_Beo
Vist: 262 gange.

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2007 17:06:05
Svar/Indlæg:
1186/81
Hejsa,

Jeg ejer en Belkin Wireless G Plus MIMO Router
Link: http://catalog.belkin.com/IWCa...

Jeg oplever desværre at nettet "ryger" engang i mellem, har prøvet med en firmware update, men det syntes kun at gøre det hele værre.

Har sat min router til at håndtere en statisk IP, jeg har Cybercity Solo bredbånd 20/1, og mener kun du har 1 IP så derfor satte jeg den til statisk, før kørte den dynamisk, og begge konfigurationer virker, men den har det desværre stadig med at smide mig af nettet både tråd og trådløst, men mest trådløst.

Kan få den til at virke igen ved at gå ind i routeren og genstarte den derinde, men det er jo rimelig trals at skulle gøre det 2-3 gange om dagen 😕

Nogen der har nogle erfaringer med den router?? eller foreslag til hvad jeg kunne gøre for at den ikke smider mig af, eller hvertfald kun gør det sjældent..
NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2007 17:09:23
Svar/Indlæg:
2600/84
Prøv at tage tid på hvor lang tid der går mellem dine disconnects.... hvis der f.eks. går 30 minutter hver gang, så kunne det jo tyde på en indstilling den var gal med ^^

prøv at slå DHCP funktionen fra i routeren (kræver opsætning af statisk IP på de computere der skal tilsluttes), og eventuelt UPnP funktionen... se om det hjælper

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2007 17:30:14
Svar/Indlæg:
1186/81
Jeg prøver har slået DHCP fra, og UPnP var fra som standard 🙂 , sætter den igang med at hente noget.. en patch til BF2 eller sådan noget og smider en limit på, så kan jeg checke om den har mistet forbindelsen når jeg kommer tilbage senere..

så krydser jeg bare fingre for det virker 🙂

tak for det hurtige svar

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2007 23:47:24
Svar/Indlæg:
1186/81
Det virker sq, mange tak for rådet. og hvem ville have troet det var så simpelt? 😲

Nu må vi se om det holder 😉

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2007 23:49:59
Svar/Indlæg:
2388/52
gad vide om det kunne ahve virket på min hawking router? may it rest in peace.