Ja og hvis prisen er nede omkring de 1600kr er det jo slet ikke noget dårlig køb. og glæder mig også til se hvad det GT kan og hvilken pris den får, måske den også kan låses op som de gamle 9500np kunne.
Vi skal lige huske på at HD 2900Pro vil blive produceret i et begrænset antal indtil videre. Derfor vil RAM'ne sandsynligvis være de samme som i XT modellen.
Men! Hvis kortet går hen og bliver den 8800GTS killer som den bliver spået, ja så bliver det en anden sag med RAM'ne, når nu AMD skal producere flere af dem!
Til dem af jer, som siger at 8800GTS er bedre end XT, kan jeg sige, at der ikke er blevet brugt den nye Catalyst 7.10 Driver! Den skulle gerne fyre op under ydelsen både uden og med Crossfire. Helt op til 67% i Crossfire i nogle spil (set i forhold til Catalyst 7.09 driveren)
Lige nu og her kan jeg se 2 steder i Danmark hvor HD 2900Pro kan erhverves: Komplett.dk samt Proshop.dk De har begge 512MB og 1GB versionen! Kortet kommer nok engang i netbutikkerne her i slutningen af oktober og i starten af november. (Proshop er billigst)
Mit råd til jer der ønsker et HD 2900Pro er: VENT! HD 2950XT, Pro og GT er snart på vej. De lander ved juletid, så der osse er en god chance for at den ligger under juletræet! Udover at vente på HD 2950 er også at kortet skulle være billigere at producere og derved også gerne skulle være lidt billigere end HD 2900Pro er. 😀
Den lille gulerod er jo selvfølgelig ,om HD 2950Pro også vil have de samme RAM som XT modellen. Hvis ikke, er der ikke megen Overclock i dem!
Nu må vi bare håbe på at samtlige Powercolor HD 2900Pro kort indeholder de samme RAM 😲
Før snakkede jeg om at HD 2900XT var bedre end 8800GTS kan jeg nu bevise lidt mere af her: http://www.hardspell.com/engli... Desuden kan forskellen mellem Catalyst 7.9 og Catalyst 7.10 ses her..
HD2900pro kommer ikke til at slås med 8800GTS men mod 8800GT
og der taber det
men jeg skal bruge HDMI så jeg har ikke rigtig noget valg :(
en anden ting som jeg syntes falder er at HD2900pro og xt ikke har..
ATI AvivoT HD Video and Display Platform Dedicated unified video decoder (UVD) for H.264/AVC and VC-1 video formats High definition (HD) playback of both Blu-ray and HD DVD formats Hardware MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4/DivX video decode acceleration
Pro burde ikke larme nær så meget som XT-udgaven fordi clockhastigheden ikke er ligeså stor (logisk tænkning)
Hvor har du set at 8800GT er bedre end Pro udgaven ? Ikke fordi jeg ikke tror på det, men dokumentation er altid vigtig :D
Jeg tror at HD 2900Pro har masser af overclock i sig. Det kan vi jo allerede se nu. Men hvor meget larmer kortet med 1150Mhz på RAM'ne. Den burde blæse som en tornado lige nu ?