Det er jo en ulv i fåreklæder :-D

Diverse d.  27. september. 2007, skrevet af Morten-[TB]-
Vist: 427 gange.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2007 19:15:35
Svar/Indlæg:
4310/364
Jeg syntes selv min overskrift passer meget godt? Hvis ikke så må i brokke jer, så retter jeg den.

Jeg er ved at opgradere en smule. jeg har lige pludselig fået den tanke jeg vil have sådan en lille computer stadig med gode kræfter.
Jeg undersøgte så sagen og jeg har fundet ud i en tidligere tråd at jeg ikke kan få lov at køre sli når jeg samtidig vil have Micro Atx. så det må jeg undvære.

jeg har imellemtiden samlet noget jeg gerne vil have fra shg.

det er følgende:

Asus P5V-VM/SE/DH, VIA P4M900, LGA775 http://www.shg.dk/link.asp?got...

Thermaltake LanBox Lite Window, No PSU http://www.shg.dk/link.asp?got...

Intel Core 2 Duo E4400, BOX, LGA775 http://www.shg.dk/link.asp?got...

Kingston DDR2-533, 2x1024MB, CAS 4 http://www.shg.dk/link.asp?got...

Nu tænker i så nok "Hov der mangler en del"
Og ja det gør der. men jeg genbruger mine drev samt PSU og det ene af mine 7900GT.

Ved godt maskinen ikke er vild og voldsom. og ved ikke om den kan overclocke. men 2ghz burde være nok for et stykke tid. og når tiden kommer kan jeg smide et G9x kort i.

Men hvad siger i til mit setup. By the way så har jeg valgt det bundkort fordi jeg er helt vild med at man kan fjernstyre samt bruge den som router. meget praktisk når man er til LAN.
CF

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2007 19:59:51
Svar/Indlæg:
4689/105
Hehe fedt nok!

Jeg har for nylig samlet en lille pc til en ven i et kabinet magen til dit.

MB: http://www.shg.dk/link.asp?got...

CPU: E6850

GFX: 8800gts.

Der er så også en masse bling i 😛 Jeg sagde til ham at et ville være bedre med et ordenligt bundkort og kabinet, men han sidder til lan hver weekend, så han ville have det lille TT-Lanbox.

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2007 20:05:23
Svar/Indlæg:
1000/101
Vil nærmere sige en hund i fåreklæder !

Syns ikke helt den sparker nok til at kunne kalde den en ulv i forhold til de maskiner mange sidder med efterhånden !

definitionen af en kraftig maskine bliver jo ikke mindre af at man skal pakke det sammen et mindre sted..

Jeg overvejede et kort sekund at smække mit system i et desktop kabinet, men det ville kræve en anden køleløsning til CPU, plus deskop kabinetter med stil er mega dyre 😛

sååå, en Bulldogg i fårklæder 🙂

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2007 20:07:10
Svar/Indlæg:
4310/364
Ja ved godt det er ikk er noget nær en dræber. men sløv er den vel heller ikke. det jeg egenligt ldeder lidt efter er bare om jeg kunne gøre noget bedre?
det skal helst være noget budget halløj. ville bare høre om nogen har prøvet det bundkort eftersom jeg ikk rigtigt kan finde et review af det :/

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2007 20:46:52
Svar/Indlæg:
1814/48
Hvis ideen er at den skal imponere og ikke at den skal fungere i rollen som HTPC/LAN server(hvor den vil være ret god), så må jeg indrømme at jeg ikke bliver blæst væk af de komponenter du har valgt.

Min største undren kommer af at du nøjes med 533 Mhz RAM og snakker om at overclocke, især da du kan få 800 Mhz Ram til omkring samme pris og rammene kan have en stor indflydelse på overclockingsevnen.

Bundkortet kan med tiden også gå hen og blive en hæmsko, med en FSB på kun 1066 Mhz, da det udelukker kommende processorgenerationer fra Intel, men det er langt fra sikkert at det bliver aktuelt før du alligevel skal have en ny computer.
Det værste er nu nok faren for at det vil føles som en nedgradering når du skal have nyt, da det vil være svært at finde et nyt med fjernbetjening og de andre ekstra ting der følger med dette bundkort.

Må nok indrømme at det system #1 omtaler lever bedre op til trådens titel 😉

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2007 20:51:35
Svar/Indlæg:
4310/364
jaja.. dårlig titel.. er forstået.. ved godt hva der er hot og not.. men jeg sidder pt på en opty 170.. Den skal forestille at blive til noget jeg kan slæbe med til LAN...

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2007 21:07:51
Svar/Indlæg:
1000/101
Du kan da også sagtens pakke en lækker spand ned i Micro-ATX format !
Hvis vi snakker budget ville jeg personligt stadig gå efter et Gefore 8xxx da de, som du nok ved, er DX10 kompitable, hvilket de fleste nok vil nyde inden længe !

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2007 21:26:33
Svar/Indlæg:
4310/364
Ja men har jo et 7900GT. venter på den næste gen da 8800 alligevel er ved at være done

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2007 21:30:10
Svar/Indlæg:
1000/101
Men dit 7900GT er ikke DX10 kompitabelt !
Og så vidt jeg ved er G9-generationen ikke blevet offentliggjort endnu..
Derved kan du ikke sige at du bare venter, da du ikke ved hvornår G9 kommer 🙂

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2007 22:09:55
Svar/Indlæg:
4310/364
Jo jeg kan da der udkommer nye gfx hvert andet kvartal.. og jeg skal ikk bruge dx 10 alligevel.. giver ikk meget for det lort.. der skal jo først lige laves noget der kan bruge det.. dualcore har været her i LANG tid men det er stadig ikk ordentligt understøttet. SLI har været her i lang og det er heller ikk ordentligt understøttet. så mon ikk vi kan vente det samme af DX10. jeg skal ihvertfald ikk bruge mere ydelse end mit 7900GT kan give mig.

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2007 22:19:01
Svar/Indlæg:
1000/101
Dual-Core kan udnyttes !
Jeg bruger 2 af mine kerner på at køre Bioshock, og de to resterende på at køre baggrundsprogrammer som MSN, iTunes og lignende 😉

Og DX10 kan også udnyttes.. igen, i Bioshock har du en setiing under Graphics Settings der hedder DX10 details ON/OFF 😉

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2007 08:09:35
Svar/Indlæg:
4310/364
Giver det noget? er de meget flottere? det lyder som om jeg bare siddder her og er bitter over mit aldrene system og derfor rakker ned på det nye... som en gammel mand 😀