WD Raptor 150GB larm

Diverse d.  27. september. 2007, skrevet af Evers
Vist: 355 gange.

Evers

Superbruger
Tilføjet:
27-09-2007 22:32:38
Svar/Indlæg:
226/21
Hejsa!
Jeg købte for knap en måned siden en WD Raptor 150GB over nettet hos en privatperson. At den er hurtig er der ingen tvivl om, for det er den. Men damn hvor den larmer ☹

I starten tænkte jeg, okay, det kan jeg nok godt leve med. Men nu er det begyndt at gå mig ret meget på. Det er som om at den konstant står og tænker med et eller andet. Jeg tænkte først om det var Vista's search index'ing halløj, men jeg har prøvet at disable denne tjeneste, og det hjalp ikke.

Nogle gange holder den nogle 2-3 minutters pause, men ellers drøner den bare derud af. Jeg kan ikke rigtigt vurdere hvor mange DBs den larmer, men det er i hvert fald en del mere end min gamle Seagate 7200.8 80GB HD, der overhovedet ikke var til at høre.

Jeg har set på diverse noise-silence kits, men (desværre) sidder Raptor'en i min Shuttle, i et af de dertil indrettede slots i toppen af kabinettet, og den er derfor ret svær at dæmpe, kunne jeg forestille mig.

Kan det virkelig passe at den skal larme så meget? 😕
Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2007 22:37:03
Svar/Indlæg:
1636/115
Det gør min sQ os! Meget endda. Har selv købt en silencebox og det hjalp sindsygt meget. Nu hører man ikke de der høje tikke/spinde lyde mere,

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2007 22:43:02
Svar/Indlæg:
3943/44
Vista er temmelig buggy!
Normalt vil man ikke mærke at den misbruger ens harddisk, med mindre man har en meget støjende harddisk. Eller har en forholdsvis langsom laptop harddisk (der jeg kender problemet fra) Men det skulle blive begrænset en del med SP1.

Evers

Superbruger
Tilføjet:
27-09-2007 23:51:14
Svar/Indlæg:
226/21
Cool. Jeg ser frem til den service pack så. Den er jo ved at blive beta testet i øjeblikket, så de er da nået langt med den :)

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2007 00:04:13
Svar/Indlæg:
2676/147
Alle mine raptor diske har sq snakket.

Den 36.7 jeg har nu snakker os. Tror bare det er noget der sker når de er oppe i de omdr. men ved ikke om det er grunden 🙂

Min køre os fuld hammer derud af, med lidt pauser som du selv er inde på.

-Tahiti

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2007 00:16:29
Svar/Indlæg:
976/138
Hvis den siger "skratte" lyde er det ret sandsynligt den står og læser/skriver et eller andet. Normalt er den generende lyd fra raptors en højfrekvent hylen pga de mange rpm og at hele kabinettet kommer til at "svinge" (til jazzzZ), hvilket oftest kan fjernes med diverse anti-vibe kits.

Prøv evt at åbne "reliability and performance" monitoren og se om der er noget der skiller sig ud under "disk"...

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
28-09-2007 00:45:17
Svar/Indlæg:
223/33
Min står også og .. klonk'er hele tiden 😀 Har vænnet mig til det, men i starten var jeg ved at få en hjerneblødning af det 😲 lol

Hitman1973

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2007 08:26:49
Svar/Indlæg:
1028/33
Blev også temlig skuffet over hvor meget min Raptor 74 gb larmede, og tænkte daaamn er den ved at dø?... men søgte lidt på nettet og tog ikke lang tid at finde ud af at man absolut ikke er ene om det problem,

Men nyder jo hastigheden på den så må man leve med støjen :)

mschulz

Overclocker
Tilføjet:
28-09-2007 08:41:38
Svar/Indlæg:
4/0
Hejsa

Kan kun bekræfte hidtidige posts, jeg har lige skiftet 2x36GB raptorer til en 150GB (måske en mere inden alt for længe...), og der vil jeg så sige at den nye larmer mere end de to gamle..
Men har puttet mine i sådan en http://vcore.dk/shop/silentsta... og det kan betale sig. Hvis der virkelig er tryk på og jeg læner mig ned til kabinettet kan jeg godt høre den skratter lidt.. men den der høje hvæsende snurre lyd pga. de mange RPM's er helt væk, eller bliver overdøvet af andre langsommere diske.

Evers

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2007 13:33:27
Svar/Indlæg:
226/21
Hastigheden opvejer støjen, ingen tvivl om det 😀

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2007 19:09:43
Svar/Indlæg:
4018/217
prøv at se om du kan få plads til sådan en lydisolerende harddiskbox.
Jeg har en raptor 36gb den siger ikke en skid når den er i sådan en box. Men ja de larmer en del når de bare sidder i et alm computerkabinet uden antivibrationsophæng.
Du siger at den sidder øverst hvor der ikke er plads til andet. kan du ikke prøve at rykke den måske bytte plads med en anden hardisk i din computer så du får plads til sådan en box
Grunden til at den larmer er at vista løbende defragmentere hardisken for at computeren altid er så hurtig som muligt og ikke bliver sløv efter et stykke tid ligesom xp.