Forlænget levetid for Windows XP

Litteratur d.  28. september. 2007, skrevet af System
Vist: 697 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
28-09-2007 11:01:17
Svar/Indlæg:
0/11005
Microsoft forlænger nu levetiden for Windows XP med fem måneder. Efterfølgeren Vista har fået en lunken modtagelse.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
steen

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2007 11:51:29
Svar/Indlæg:
2870/65
Ahhhh...det måtte komme...heldigvis. 😀

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2007 12:14:30
Svar/Indlæg:
6531/410
fint med mig så kan jeg bruge min xp på min anden maskine :)

jmose

Moderator
Tilføjet:
28-09-2007 15:24:55
Svar/Indlæg:
3863/538
Fornuftigt træk :yes:

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2007 15:31:39
Svar/Indlæg:
2786/120
SÅ høje er Vistas hardware-krav dog heller ikke, og hvis folk synes det, så kan man sagtens slå en masse gøjl fra, præcist ligesom man kan med XP...
Nu må folk virkelig tage og spænde hjelmen.... 😕

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2007 15:40:54
Svar/Indlæg:
4230/89
#4 det kan nok også have noget at gøre med at vi stadig er i den der "omvæltnings" periode... folk har i en del år været vant til XP, og for nogen er det ikke særlig nemt bare sådan at skifte til noget andet...

fks, ville det være noget at en umulig opgave at lære min farfar at bruge Vista, han kan bruge Xp, men det også efter flere års øvelse 😉

personlig regner jeg også med at holde mig til Xp så lang tid som muligt, da jeg syns det er for dyrt at skulle opgradere til Vista nu....

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2007 16:48:13
Svar/Indlæg:
4310/364
Jeg har vista på min bærbar og det er faktisk helt godt.. hvis man lige får sat lortet op så kører det ligeså godt som xp. det er ihvertfald mere stabilt end xp. (min mening)

West

Overclocker
Tilføjet:
28-09-2007 17:34:46
Svar/Indlæg:
146/34
#6 hvilken udgave af Vista har du?
jeg prøvede en af Vista trial runs man kunne hente og prøve..
Jeg havde den i 3 dage så røg lortet ud.. det var SÅ forfærdeligt I tror det løgn! Når et program holdt op med og svare skulle jeg afslutte det og så kom popupboksen med "afslutter program" og progressbar.. Problemet var så bare så holdt den satme også op med og svare så man skulle lige annulere den og så prøve igen.. Og hvis du var heldig fungerede det ellers virkede det som regel efter 3 gang.. :no:
Nej der var jeg glad for og vende tilbage til XP for det var meget meget mere stabilt end Vista lort.. Der afslutter ting da som regel når man ber om det..
Nu kan jeg ikke huske hvilken udgave det var jeg prøvede men noget lort var det ihvertfald..
jeg holder også på min xp så længe jeg kan for så fejlene i vista nok rettet plus der kommet mere der passer til vista..

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2007 17:42:38
Svar/Indlæg:
6531/410

eneste anke jeg har på vista er at dens lokalnetværk stinker
ellers syntes jeg det køre ganske fint og stabilt

mir er en ultima

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2007 17:50:20
Svar/Indlæg:
4230/89
#8 derfor 😉
hvis jeg skulle have Vista nu, skulle det også være en Vista Ultimate 64b... men er sq ikke parat til at smide over 3K for sådan en...

West

Overclocker
Tilføjet:
28-09-2007 17:50:50
Svar/Indlæg:
146/34
Oka jeg har nu flere venner der ligesom mig brokker sig og vil vente på småtingene i vista blir rettet før de bevæger sig derhen igen.. hehe..
Men undgå det kan vi sku nok ikke.. Vi vil jo gerne ha directx 10 understøttelse og nyere bedre hardware så blir nok nødt til og skifte før eller senere.. 🤣

Prinsvalium

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2007 22:08:03
Svar/Indlæg:
461/64
Folk er altid bange for at prøve noget nyt, man er vel lidt tryghedsnarkoman og mest sikker med det man kender:) Vista er faktisk cool nok og mon ikke som tiden går og flere og flere kommer ind i den, at der så i takt med det, bliver flere og flere af den mening 😎

West

Overclocker
Tilføjet:
28-09-2007 22:10:24
Svar/Indlæg:
146/34
Sådan var det jo også i starten med xp...
Der sku diverse fejl lige rettes før jeg ku li det.. hehe

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2007 23:13:31
Svar/Indlæg:
6531/410
det er entlig lidt morsomt folk sådan er efter MS pga vista som er et meget komplex programerings projekt, når man sammenligner det med spil som folk nærmest bare finder sig i er fyldt med fejl.

spil er programeret så elendig at der skal monster pcer til at trække dem men det er der ingen der prokker sig over meget sært IMO.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2007 23:59:46
Svar/Indlæg:
5874/1287
Vista er lidt for agressiv mht sikkerhed på "skrivebordsniveau". "Er du sikker..." spørges der et utal af gnage, når man vil starte programmer, også nogle af dem er ER installeret, og også nogen gange når man vil lukke dem ned igen. User account control kan selvf. slås fra, men så kommer Vista med advarsler om, at den ikke er slået til !!
Ovenstående er fra en nyinstalleret Vista, og der er da sikkert en uden om problemet, men det er sådan noget bl.a. der har fået mig til at afholde mig fra at bruge min Vista Home Premium, og så fortsætte med XP Pro.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2007 00:34:48
Svar/Indlæg:
2870/65
Har nu rodet med Vista siden Milestone 4, altså i mere end 1 1/2 år.

Min oplevelse er, at selv om Milestone 4 versionen var forfærdeligt ustabil, var netværksdelen bedre og hurtigere end i den færdige udgave.

Den var såmænd også meget nemmere at finde rundt i end den nuværende. Alt for mange ting er gemt væk og er dermed blevet mere besværligt at komme til...flere klik er ikke ligefrem en windowsadministrators drøm. Gør jobbet mere besværligt.

Da XP kom frem, var jeg en af dem som synes at det var en øjebæ med alle de farver og gøjl. Så kom den endelige version af Vista. Det er sgu næsten ubeskriveligt så meget l... der er smækket ud på det Skrivebord af farver og gadgets og hvad ved jeg. Fint for dem som godt kan lide farver og tjuhej, men det er da godt at vi os som er lidt puritanere kan slå det fra. 1 point til MS for den funktion.

Vista er (efter arbejde med snart alle versioner) stadig noget mere ustabil end XP da den kom. Fint at mange har fået den stabil. Dog synes jeg at der er noget vej endnu før Vista er til at stole på.

At Vista bruger så mange ressourser (uanset hvor kraftig HW man har) er ganske enkelt utilgiveligt. Det er sgu en OM´er. Der er ikke noget som kan retfærdigøre en fordobling af ram-forbruget...og en 5 dobling af den plads som OS (ren install) bruger...uanset hr. Gates´ide om at HW snart er så billigt at vi (næsten ) får det kastet i nakken. Lidt pop-smart, når man selv har penge til at købe hele butikken 10.000 gange.

At sikkerheden er forbedret er fint. Endnu 1 point til MS.

At man følger udviklingen er et must, så her giver jeg endnu et point.

Når man arbejder med dagligt med OS er det ikke ligegyldigt hvad der sker med fremtidige udgaver. Min mening er, at MS med fordel kunne have brugt 1 år mere på at få Vista skruet lidt bedre sammen. At vi "alle er beta-testere hos MS" har man snart accepteret efter at have hørt den sætning gennem de sidste 10 år....men alligevel. Det kunne have været gjort bedre før man sendte det på gaden.

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2007 10:22:03
Svar/Indlæg:
1135/38
7# hvis du har de problemer som du skriver der med vista.
Så har du et hardware problem det er ikke VISTA styresystemet der er problemet.
Den kan jo ikke mere end hvad dit hardware kan.
Så enten oc du for meget ellers har du et seriøst varme problem som der gør at enten din CPU eller RAM fejler.

Nemlig Ja...

West

Overclocker
Tilføjet:
29-09-2007 16:15:14
Svar/Indlæg:
146/34
#16 🤣
Med en temp på 42 synes jeg ikke jeg har varmeproblemer..
Og OC har jeg slet ikke rørt i Vista, og heller ingen OC nu i XP.. Og der ingen problemer i XP så virker underligt at Vista ikke kan klare det samme setup..
Faktisk har jeg kun OC'et i en meget kort periode så kan heller ikke være slid på mit system.. og hvis det var varmeproblemer ville det nok ligeså meget vise sig i XP..
Og som jeg siger er jeg ikke den eneste der klager over xp.. Flere a mine venner som har langt stærkere maskiner end jeg klager også over problemer med vista..
Tvivler stærkt på at hvis det var Hardware problemer ville det nok også kunne ses i XP og der ingen problemer..

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 13:59:57
Svar/Indlæg:
2175/186
#7 lad vær med at udtale dig om Vista, hvis du kun har prøvet RC eller måske endda beta og brokker dig over en fejl som ikke findes i RTM.

Mange ting er skidt ved Vista, enig... men det der så er godt, opvejer fejlene og gør Vista suvurænt bedre end XP. Jeg kørte med RC1 fast, og der var en del fejl osv. men det opvejede stadig XP for mig brug :)

En række dårlige ting ved Vista:
Resource forbrug - Mac bruger ikke 100 MB til KUN layout og grafik ;) og ja, er 100 MB, halvdelen er bare sløret i en svchost.exe.
Inkonsistent - Alt for mange layout typer.
Flip3D - blær? hhm, jeg finder den ikke brugbar i de fleste tilfælde. Det gør Expose derimod.
Massere grafiske fejl.

Og mange flere ;)

West

Overclocker
Tilføjet:
30-09-2007 16:55:01
Svar/Indlæg:
146/34
Jeg udtaler mig om det JEG har oplevet.. VED godt der fejl der ska rettes og det blir bedre med tiden.. Og også det jeg siger.. Jeg ska ikke bruge Vista før flere a de fejl er rettet for i forhold til hva jeg har oplevet foretrækker jeg XP sp2 ENDNU men siger ikke jeg ikke vil elske vista næste gang jeg prøver det.. Men venter med at skifte til det til der rettet mere før jeg tager chancen..

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 18:09:27
Svar/Indlæg:
2175/186
du skal da ikke sige Vista er dårligt, når det er baseret på RC, og du fremhæver en bug som kun var i den. Og anyway, så var det kun de 2 første linier der var til dig :)