Hvor meget hardware/maskiner skal man bruge hvis man skal ha media center rundt i 3 rum. stue, soveværelse og computer rum. Jeg køre Vista Ultimate x64 på mine egen maskine og spiller BF2142
Hardware. E6600, 4 GB Ram, BFG 8800GTS 320.
Planen er at jeg vil smide alle mine dvd film ned på en harddisk så jeg kan se film/tv eller spille BF2142 i stuen mens min niece ser tegnefilm inden i mit soveværelse.
Men jeg er i tvivl om hvad man skal bruge af kabler og hvor lange de må være osv? især om det vil gå ud over kvaliteten på dvd film/streming hvis nogle kabler er en 5-10 meter eller mere.
Jeg har smidt flere af mine dvd-film ned på min harddisk med dvd shrink. men det undre mig at media center ikke kan afspille dem?? er det bare et codec der skal til??
Køb skærmede Net kabler i god kvalitet så er du sikret ,længden er intet problem i en lejlighed eller parcelhus .
Køb ind til 1 gbit netværk Switch/router så er du sikret .
Hvad andgår DVDshrink så laver den dine DVD'er om til ISO filer som fungere lige som en Alm. DVD ,Dvs den skal i et "drev" (Virtuelt/software drev) for at virke , til det kan man bruge feks. Daemon Tools , som laver et nyt (eller flere) software CD/Dvd drev på din maskine http://www.daemon-tools.cc/dtc...
Sådan som jeg forstod det ville du have rippet dine film ned på din harddisk så de var mulige lige at klikke på og så se filmen? men ved ikke hvordan man gør det :/ måske hvis du laur den om til avi,,
eller måske kan du trække filerne over på computere og så åbne dem i wmp.. det gør vi ihvertfald på min skole. men der er nok en smartere løsning (:
Så vidt jeg ved kan du ikke køre mediacenter og spille på samme pc på samme tid. Så du skal nok ud og invistere i en ekstra pc til at køre media center fra, så kan du afspille film mm. over netværket. Evt. kan du købe en xbox da denne også har indbygget media center funktioner. Har dog ikke selv prøvet det med en xbox men skulle virke fint.
#2 Ja på samme måde så hvis man har noget film fra et video kamera, fx de små film man downloader arbejder jo fint i media center.
#3 Jeg har hørt at man skal ha en PC i hvert af de rum hvor man vil ha media center, fx hvis man vil kunne afspille børnefilm film i et rum og ser 2 forskellige film i de 2 andre rum, eller hvis kone'en har noget arbejde hun skal lave eller hvis jeg skulle få lyst til at spille BF2142 i mit pc rum.... for at gøre det kort så skal alle kunne lave hvad fanden de nu har lyst til Film&TV/Musik/Surfe/ uden at de andre ligger marke til det... men der vil kun være en monstre PC som spiller online BF2142 og det er mit svin
Jeg er altså lige nød til at høre lidt mere om det her. hvis jeg nu har min pc som media center her på mit værelse. kan jeg så koble tv'et i stuen til min computer og også den i soveværelset? og så gøre sådan at folk kan se hver deres film?
#5 Ja det skulle man kunne... men det kræver at man har en PC med media center på i hvert af de rum du vil kunne se Tv/Film osv i. og de skal jo så være af en vis standart alt efter hvad de ellers skal bruges til.
Det er sådan jeg har forstået det. hæng mig ikke op på det :)
Nu er jeg da lidt forvirret.. hvis du alligevel har/havde en pc. i HVERT rum, hvorfor så afspiller det HELE fra EN pc., hvis der alligevel, ja netop står én i hvert rum?