Jeg har monteret den fredag aften og umiddelbart efter opstart kørte alt fint. Jeg har indtil videre holdt maskinen kørende i BIOS da jeg ville måle hvor godt den ny køler kunne klare arbejdet.
Den kørte fint i ca 10 min, hvorefter at maskinen besynde at udsende en EKSTREMT HØJ og konstant hyletone. Lyd-niveau'et er ca på højde med en standard brandalarm.
Jeg troede først det var en hardware fejl men maskinen bootede upåklageligt hver gang.
Det er nu lykkes mig at finde frem til problemet. Lyden kommer fra det lille kontrol-modul som følger med den nye køler, der bruges til at ændre hastighed på blæseren. Dog er hyletonen der fortsat, uanset hvad hastighed jeg sætter den til. ☹
Kontrol-modulet nu frakoblet, CPU-køler sluttet direkte til mobo, og alt kører fint igen, men nu kører blæseren på fuld hammer hele tiden, hvilket larmer en smule. 😕
Er der mon nogen der har nogen ide om hvad pokker den hyletone skyldes? Kontrol-modulet er som så ikke defekt for det gør arbejdet fint nok, men jeg har aldrig oplevet noget lignende før? Kan nogen hjælpe???
jeg har også sådan en kontrold enhed liggende der hyler har heller ikke fundet ud af hvad den fejler men jeg tror det har noget at gøre med at det er en alarm den giver hvist spændingen falder eller bliver for høj i en zalman sidder der en modstand i stædet for den der hyler har lige skildt en af de zalman kontroldenhed af