utrolig langsom opstart

Diverse d.  29. september. 2007, skrevet af phg
Vist: 371 gange.

phg

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2007 09:51:47
Svar/Indlæg:
1399/43
Hej alle
jeg har fået det problem at gennem den sidste måneds tid er min computer blevet længere og tid om at starte op dvs. fra jeg trykker på startknappen til den er klar til brug går der næsten 5 min.
jeg har prøvet diskoprydning,defragmentering men det har ikke hjulpet noget som helst.
det lyder som om harddisken arbejder hele tiden og så falder den til ro efter ca 5 min og så kører computeren normalt.
Den indlæser winzip og steam hurtigt derefter går der et stykke tid så kommer F-secure antivirus og dernæst går der 1-2 min før ikonet for netforbindelsen kommer der går faktisk så lang tid at antivirusen melder fejl, og samtidig med at den kommer kommer der en lyd ud af højtaleren mage ved den lyd den giver når man hiver et usb stik ud af computeren.
Er der nogle der kan lede mig på sporet af hvad der er galt ville jeg blive glad.
steen

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2007 09:58:03
Svar/Indlæg:
2870/65
Prøv at checke din disk for fejl med HDtune. Det kan godt være en defekt disk.

Finder HDtune bad sectors kan det være at WIn XP har sat din disk i PIO mode. Løsningen er en ny disk.

leander

Overclocker
Tilføjet:
29-09-2007 11:22:49
Svar/Indlæg:
141/33
Tror muligvis du har for mange små programmer din computer skal starte op som du ikke ved der er :D Når din PC er tændt hvor mange aktive Processerer har du så kørende ? (ctrl - alt - delete) og så nede i venstre hjørne :D

Du kan fjerne alle de latterlige små programmer som du sikkert ikke kender til med et program der hedder : "ccleaner" Det er det jeg plejer at gøre når min bruger det halve af dagen på at strate 😀

DreAz

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2007 21:08:05
Svar/Indlæg:
486/24
Jeg har faktisk samme problem, den åbner lige Dtools steam, så går der lidt så åbner mit catalyst, efter et minuts tid åbner msn netværk osv. 😕