vista, hvilken version?

Software d.  30. september. 2007, skrevet af NickKokkedal
Vist: 261 gange.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
30-09-2007 20:13:20
Svar/Indlæg:
2600/84
jeg sidder og skal snart til at lægge nogen penge i windows vista... men jeg ved ikke hvad fanden forskellen er? på microsofts side står der sådan noget ligegyldigt pis som

Ultimate: TIL DIG DER VIL HAVE DET HELE, YEHAA
Business: Super NEAT til kontoret
Premium: BANEbrydende design og foretrukkent til hjemmepc'er
Basic: Til hjemmesystemer OSV

ja det er great microsoft 😎

er der nogen fordel hvis man f.eks. bare skal spille, surfe, skrive i word, msn, bruge software man installerer efter windows osv., ved at tage Ultimate?

jeg synes ultimate er latterligt dyr, så jeg ville købe en OEM 64 bit home basic... er der noget den ikke kan som er nødvendigt?
Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 20:24:51
Svar/Indlæg:
611/26
Jeg har lige installeret en Ultimate udgave og de features kunne jeg måske godt have været foruden, men det er da rart at have det hvis Microsoft skulle komme med nogle nye features kun til Ultimate.

Hvis du ikke skal bruge mediecenter, kryptering,windows backup, remote desktop eller køre på en bærbar og iøvrigt er ligeglad med eyecandy. Så tror jeg du vil klare dig helt fint med en home basic 🤣

Resten tager bare processorkraft.

F.eks. så tager DreamScape 10% på min mediecenter maskine og det er jo bare en video som kører i baggrunden, hvor fantastisk er der ved det?

Når man piller det meste fra, så kan Ultimaten komme fra 700 MB ram ned på under 400MB i standby forbrug.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
30-09-2007 20:31:19
Svar/Indlæg:
2600/84
det er præcis de ting du nævner, som jeg ikke tror jeg kunne være mere ligeglad med.

Jeg har aldrig brugt mediecenter.
Jeg bor langt ude på landet, alene for mig selv, så jeg krypterer ingenting.
Jeg har en bærbar, men der skal ikke vista på, skal kun have det pga. DX10.
Jeg er komplet ligeglad med Eyecandy i et OS, bare det går hurtigt.
Jeg har aldrig kunne få remote desktop til at virke, har bare brugt RealVNC :P
Only sissies take backups, real men cry.

så blir det nok en home basic :D

tak

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2007 01:39:51
Svar/Indlæg:
4018/217
Tag Vista Home Premium det koster en hun mere. 😉
Det kan fås for 697kr uden fragt på edb priser...
Tror at du ville blive ked af kun at få basic 😕

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
01-10-2007 08:33:57
Svar/Indlæg:
1106/30
bare køb en home, det er så meget fusk og salgs trick med ultimate, seriøst det er bare eyecandy 70% af det, resten er ubrulige værktøjer du ikke kommer til at bruge 😀