Lav Wan hastighed i Vista

Software d.  30. september. 2007, skrevet af cbudtz
Vist: 413 gange.

cbudtz

Overclocker
Tilføjet:
30-09-2007 22:00:58
Svar/Indlæg:
90/8
Efter at være gået over til vista virker det trådløse netværk ikke optimalt. Hvis jeg overfører fra min vista computer til en xp over det trådløse netværk kan jeg kun opnå 1 MB/s selv om netstyrken er 54 Mbit og signalet helt perfekt. Det virker nærmest som om der er et loft på de 1 MB/s der begrænser - hvad kan der være galt?
beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2007 22:42:15
Svar/Indlæg:
3943/44
Wlan i vista er temmeligt buggy, mine forældres bærbar har lignende problemer.

Internettet virkede nærmest ikke.
Dog hjalp det at installere firefox, så kan jeg nemmelig pludseligt downloade med hele min 512 forbindelses hastighed. - også hjemmesider loader meget hurtigere.

Der er en patch på vej, betaen er lige sluppet ud, som skulle hjælpe på dette, men den kommer vist først endeligt sammen med SP1 i foråret.
Du kan hente beta patchen her:
http://thehotfixshare.net/boar... -32bit version, der ligger også en 64bit version på samme side, det kræver dog en bruger at downloade.

[edit] det skal lige nævnes at jeg ikke har testet patchen endnu, men regner med at gøre det i morgen.

cbudtz

Overclocker
Tilføjet:
02-10-2007 08:21:17
Svar/Indlæg:
90/8
Har desværre allerede forsøgt mig med den - det virkede ikke - det kna være at jeg bare må vente til vista bugsne bliver udryddet....

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2007 08:41:21
Svar/Indlæg:
3943/44
Jeg fik også selv installeret den i går, og det kørte da lidt bedre, men har også stadig problemer.
Men wlan hopper ikke af mere, men har så perioder hvor det bare går i stå i stedet for.

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2007 08:48:58
Svar/Indlæg:
1081/37
Lyder meget mærkeligt fordi jeg overfører ca. 6mbit i sekundet, dog godt nok ikke 54mbit men det kan man heller ikke forvente igennem en krypteret forbindelse, men oplever ingen af de problemer du beskriver.

Hvordan er netværksopsætningen?

Mit netværk står til privat og alle indstillinger i netværks- og delingscenter er slået til pånær adgangskodebeskyttet deling.

Derudover har du prøvet at opdaterer vista driveren til netkorten?