interreseret i et specielt LCD display?

Case-modding d.  02. oktober. 2007, skrevet af Assassin
Vist: 1130 gange.

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2007 08:37:37
Svar/Indlæg:
1081/37
Hej

Da jeg selv skulle bruge et specielt LCD display til et casemod, kom jeg til at tænke på om andre evt. kunne være interreserede?

-Displayet har sort baggrund og blå lysende pixels =

-Det viste display er dog kun et 2x20liniers det jeg får lavet specielt af Matrix Orbital er et 4x20liniers.

-Displayet har alm RS232/seriel indgang, og kan uden problemer bruges med USB->RS232 adaptore(har selv prøvet med en fra SHG.dk) hvis man ikke har seriel port på bundkortet og fungerer sammen med det meste LCD display software der kan findes på nettet, selv bruger jeg LCDC, men har også prøvet med jaLCD sammen med seriel plugin, så det burde også virke med mange andre.

-Displayet bruger 5Vdc og kun 110ma så det kan uden problemer forsynes igennem USB porten på computeren hvis man er lidt teknisk. Selve strøm stikket til displayet er et "floppy stik" som vi kender fra strømforsyning til feks. diskette drev, man skal dog være opmærksom på at der skal byttes om på nogle ledninger da strømforbindelserne ikke er de samme som på et diskette drev, men det kan man læse mere om i manualen: http://www.matrixorbital.ca/ma...

-Til de lidt mere tekniske kan jeg fortælle at displayet kan kommunikere på TTL niveau og kan udover at kommunikerer igennem en RS232 port(standart 19,2kbps men op til 57,6kbps) også kommunikerer over I2C(400kbps). Displayet inholder desuden 6stk 5v/20ma udgange og 5x5matrix keypad interface.

Jeg regner med at prisen kommer til at ligge omkring 500-600kr efter fragt og moms/afgift, men det afhænger også af den temmeligt ustabile dollarkurs.

I må meget gerne angive om det er noget der kunne være interresant, jeg regner med at starte med at bestille 5stk hjem, men hvis der er flere som er sikker på at de gerne vil have et med bestiller jeg self flere.

Tråden findes både på tweak.dk og overclocking.dk
cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2007 10:08:08
Svar/Indlæg:
3532/303
Var lige ved at sige ja, men har sgu brugt lidt for mange penge på hw på det sidste... Men mange tak for tilbudet, håber der er nogen der gør brug af det :)

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2007 10:11:31
Svar/Indlæg:
1081/37
#1 Arh kender det alt for godt:)

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 18:28:07
Svar/Indlæg:
1081/37
Nå ser ud som om det ikke kan lade sig gøre alligevel da Matrix Orbital, nu vil have at jeg bestiller minimum 250 enhedder.

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 21:14:21
Svar/Indlæg:
1081/37
Jeg har lavet et indlæg på Matrix Orbitals forum om at jeg ønsker at de vil udvide deres sortiment med modeller som det jeg har skrevet om, og man kan gå ind og stemme om det er noget man er interreseret i, så jeg synes at alle der er interreseret skal gå ind på deres forum og oprette en bruger og give forslaget en stemme:)

link til indlægget: http://www.lcdforums.com/forum...

sgt.hp

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 23:27:39
Svar/Indlæg:
436/69
Hey.

0# Det kan være du kan hjælpe mig. Er det en printerport du snakker om, når du siger RS232?
Jeg sidder selv med et 20*4 display, som har kørt fint på printerporten. Så købte jeg en usb til printerport omformer, og det har slet ikke lykkedes mig at få det til at virke ☹ Du snakket om et eller andet plugin. Er det noget der skulle kunne fikse mit problem tror du?

Kontrolleren på LCD'et er HD44780

Mvh Morten.

Holst

Overclocker
Tilføjet:
05-10-2007 07:34:54
Svar/Indlæg:
209/8
Har et grafisk LCD liggende, bare aldrig kunne finde ud af at lave det :(
Men kunne være man skulle forøge, ellers sælger jeg sgu nok en dag..hvis nogle er intereesseret..

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
26-10-2007 17:48:01
Svar/Indlæg:
2309/846

Hvad er det for et display. Kunne godt være jeg var interesseret.

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2007 11:42:30
Svar/Indlæg:
1081/37
#5 Det display du snakker om har en parallel port, den passer ikke med RS232 fordi det er en seriel port, så hvis din computer ikke har en gammeldags prinerport, du ved den lange aflange port, som ligner en RS232 com port men bare er over dobbelt så lang.

Du kan finde mere info herinde: http://www.jalcds.de/schematic...

Det er svært med en konverter fra serial port som USB eller RS232 til parallel printer port, fordi den skal konventere den serielle data strøm til en parallel data strøm, så det kræver iværtfald noget form for driver på computeren og det skulle gerne følge med konverteren.