Server problem - firewall problem?

Spil d.  02. oktober. 2007, skrevet af repulse
Vist: 221 gange.

repulse
 
Overclocker
Tilføjet:
02-10-2007 20:24:36
Svar/Indlæg:
9/5
Vi har en tradition i familien, mine brødre og min far, at spille BF 1 og 2, når vi ind imellem kommer hjem til forældrene og deres mange computere. Vi ville dog gerne kunne spille over nettet, selvom vi geografisk er vidt forskellige steder, men vi er her stødt på problemer.

For det første kan vi sagtens joine servere der allerede eksisterer, såsom boomtowns. Men vores tradition er at spille familie dyst, 2 mod 2, så vi vil gerne lave vores egen server.

Spørgsmålet er, hvorfor vi ikke kan finde de servere vi laver, hvis jeg f.eks. laver en server over nettet, og mine brødre søger i den dertil indrettede søge funktion inde i selve bf 1 eller 2. Vi kan simpelthen ikke finde serverne, uanset hvem der laver den, og selvom vi finder serveres IP og forsøger at joine direkte via IP adressen.

- Skyldes dette problem at vi alle har enten cybercity eller tdc som udbyder, og dermed har deres trådløse routere?

- Har det noget med firewall i windows at gøre?

- Er der nogen løsning, ud over at leje en server over nettet, hvilket virker helt malplaceret, når der er en indbygget server funktion i alle spil nu om dage.

På forhånd tak
repulse

(senere tilføjet) Og forresten har vi alle vista, hvis dette skulle have noget at sige, men få måneder tilbage hvor vi alle havde win xp, var problemet det samme.