Fejl med dvdbrænder

Litteratur d.  02. oktober. 2007, skrevet af betteberg92
Vist: 301 gange.

betteberg92

Overclocker
Tilføjet:
02-10-2007 21:23:43
Svar/Indlæg:
315/8
Hej alle sammen.

Jeg har et problem med min dvd brænder. Den vil ikke brænde en cd. Har prøvet med de to forskellig producenter af cd'er, som vi havde. Og den vil ikke på nogen af dem.

Nogen gange siger den at brændingen bare slog fejl. Andre gange mener den at disken ikke er tom, hvilket den sjovt nok er.
Hvad er der galt? Skal jeg ud og investere i et nyt drev. Ville nemlig ikke gøre så meget, da det også larmer rimelig meget nogen gang.

Desuden laver den også et meget sjovt billede, når den afspiller film. Den hakker ligesom i kanten af personenerne. Der kommer et link til screenshot sidst i mit indlæg.

Navn på harddisk: HL-DT-ST DVD+/-RW GWA4164B

Programmer som der er blevet afspiller og brændt i: Nero, Windows media player, vlc player.

Link til screenshot: http://peecee.dk/index.php?lid...

Håber virkelig der er en der kan komme med en løsning eller bare sige hvad jeg kan gøre for at komme af med problemet.
betteberg92

Overclocker
Tilføjet:
02-10-2007 21:33:57
Svar/Indlæg:
315/8
Undskyld den ligger i den forkerte kategori. Er der en som vil flytte den for mig? 🙂

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
02-10-2007 21:38:38
Svar/Indlæg:
2600/84
lyder meget som et defekt drev... har du prøvet at sætte et drev du ved virker i din maskine (lån af ven eller lign.), og brænde på præcis samme måde, og se om det virker?

eventuelt prøv en firmware update til dit drev

betteberg92

Overclocker
Tilføjet:
02-10-2007 21:43:45
Svar/Indlæg:
315/8
#2 Har prøvet at firmware updata mit drev, men dette hjalp ikke. Dog kunne jeg efter det godt brænde en dvd. Har dog kun gjort den ene gang efter, og det var kun med en lille fil på lidt over 800 mb.

Men vil se om jeg ikke kan låne et drev af en ven.

Men ellers må jeg bare købe et nyt drev. Koster jo heller ikke alverden.
Men hvilket ville du foreslå?

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
02-10-2007 22:12:02
Svar/Indlæg:
2600/84
3#
jeg har selv lige købt et NEC AD-7170A fra SHG, og jeg har brændt 40 DVD'er på det uden feljbrænding, i lynende fart... det koster i skrivende stund ca 250 kroner fra shg med levering.

købte netop dette pga. at mit plextor drev fuckede op hele tiden.