Daemon tools vs Battlefield 2

Software d.  03. oktober. 2007, skrevet af mfcods
Vist: 608 gange.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 00:29:41
Svar/Indlæg:
4221/223
Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er andre der har problemer med at de ikke kan bruge nogen bestemte spil så som BF2 efter de har installeret daemon tools.

En af mine venner kan ikke få det til at funke. Og jeg har aldrig haft problemet. Så hvad kan være anderledes i forhold til hans maskine frem for min?

Kan det være noget andet software der skaber problemerne eller er det hardwaren måske?
Han kan sagtens spille BF2 normalt, men så snart at daemon tools er installeret, så får han ikke lov til at spille mere.
Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
03-10-2007 01:09:07
Svar/Indlæg:
905/100
Jeg skal lige sige, at det ikke kun er BF2 der er problemet...
Stort set alle EA Games-spil de sidste 2 år vil ikke køre når Daemon Tools heller andre lignende programmer har været installeret.

Jeg er nødt til at installere Windows helt forfra for at få spillene til at virke...
Og det er jo rimelig nederen, at sådan et nazi-firma vil bestemme hvad jeg (og andre) bruger vores computere til!

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 01:14:23
Svar/Indlæg:
4221/223
Det er ikke Ubehage jeg snakkede om, men en af vores fælles venner der har problemet

Hitman1973

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 08:49:04
Svar/Indlæg:
1028/33
Pudsigt, har hele bf serien, har haft damon tools, siden ruder kongen var knægt og aldrig haft dette problem,,,, hverken i win 98 win xp eller nu i vista.

Har lige gennemøft MOH -Airborne.... og ja Daemon tools ligger hernu ;)

så mon ikke problemet ligger andet steds? manglene opdateringer til daemon fks?

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 09:16:33
Svar/Indlæg:
4221/223
Jeg har haft daemon tools lang tid før jeg begyndte at købe spil. Og selv efter jeg har købt nogen af spillene fra ea games har jeg stadig ikke problemet.
Så hvis det er noget er det nok noget andet software der skaber problemerne, gætter jeg på

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 10:22:49
Svar/Indlæg:
4310/364
det er helt sikkert noegt andet. jeg har haft daemon tools siden jeg var 12 og det er ved at gå godt imod de 6år nu. har ALDRIG døjet med daemon. Så tror i vil ifnde jeres problem et andet sted 😕

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
03-10-2007 17:07:31
Svar/Indlæg:
905/100
Jeg (og vores fælles ven) startede med at bruge CDSpace..

Da vi installerede Battlefield 2, brokkede spillet sig over "CD-emulerings software" - så dér er ingen tvivl om problemet...

Efter at have afinstalleret CDSpace, brokkede spillet sig stadig. Åbenbart kunne programmet ikke rydde op efter sig selv, så jeg valgte at formatere disken og installere Windows forfra.

Ingen problemer - Battlefield 2 og de andre nyere spil virker perfekt.

Så installerede vi Daemon Tools (fordi vi havde hørt fra "alle" at det virker uden problemer). Så brokkede spillene sig igen - stadig samme fejl: "CD-emulerings software"..

Jeg har også prøvet at bruge Y.A.S.U. sammen med Daemon Tools - stadig samme problem...

Jeg er ikke i tvivl om at det cd-emuleringen spillet brokker sig over. Jeg har endda haft skrevet sammen med EA Games og brokket sig over dette indgreb i min personlige brug af computer.
De siger, at "det er fremtiden, og det vil de ikke lave om på"..... :(

Nogen der kan give konkrete bud på, hvorfor det virker alle andre steder end på vores 2 computere ?

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 17:15:21
Svar/Indlæg:
611/26
Jeg har kørt med DaemonTools i lang tid nu og installeret BF2 og BF2142 flere gange imens DT har været installeret.

Jeg bruger endda et BF2 CD image i DaemonTools, så jeg slipper for at stikke min købe CD i drevet og høre den spinde op hvergang jeg starter computeren.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
03-10-2007 18:13:39
Svar/Indlæg:
6368/477
www.megagames.com - find dit spil - game fixes - download til den version du nu har.
Hvis det ikke virker ved jeg ikke hvad det kan være. De filer du downloader skal ligges ind der hvor spillet er installeret.

Kan være at det ville virke sådan :)

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 20:01:55
Svar/Indlæg:
4310/364
Jeg emulerer også mine bf spil med daemon da jeg ikk gider at putte cd'en i.. 🤣
Så det er kun dig der oplever dte her problem ser det ud til 😕

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2007 20:21:02
Svar/Indlæg:
1643/172
Altså vis man er helt n00b til Daemon tools. Så anbefaller jeg at man køber deres nye Pro Advanced version som har (vIDE support) IDE adapter emulation som ikke kan stoppes på nogen måde. Fordi det er umuligt at blackliste IDE enheder uden at komme til at fucke en computer op. Gratis versionen af Daemon tools er jo bygget på SCSI emulering. Hvor den dyre version af Daemon tools Pro Advanced har vIDE emulering, som det er umuligt at lave blacklisting imod. Desvære koster denne version 35 Euro, men når man har det skal man aldrig mere tænke på anti blacklisting tools så som Y.A.S.U, CureRom osv. Og det er rent fysisk umuligt at lave noget til at counter dette. Andet end at de bacllister Daemon tools exe filen, men dette kan man løse ved at bruge et rootkit til at skjule .exe filen der køre. Eller ved at lukke Daemon tools programmet ned og sige at den skal lade emuleringerne være ved lukning. På den måde køre Daemon tools ikke, men ens virtuele drev køre vider med det sidste image man havde mounted på et vIDE emulering. Hvor den gamle version stadig ville afløsre at man har virtuelt drev da SCSI emulering afsløre Daemon tools free edition rimeligt meget.

Link til alle Daemon tools versioner op mod hinanden:
http://www.disc-soft.com/faq#f...

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 07:57:04
Svar/Indlæg:
5410/123
Har du slået alle emuleringstyperne til, så ikonet er grønt nede ved uret?

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
04-10-2007 08:40:59
Svar/Indlæg:
905/100
#11>

Ja

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 10:54:39
Svar/Indlæg:
4221/223
Jeg har ikke, og min er rød. Stadig ingen problemer

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 13:06:26
Svar/Indlæg:
611/26
Min er også rød - ingen problemer...

Har faktisk aldrig kørt med den grøn, nu jeg tænker over det.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 14:39:51
Svar/Indlæg:
1643/172
#12 Dit image er bare ikke godt nok så.

Du må finde en Alcohol 120% guid og følge den punkt til prikke. Eller er det fordi din brænder ikke er god nok og ikke kan læse DPM ordenligt som er kravet for at lave et perfekt image af en CD/DVD.

Vis et image er perfekt er der ikke behov for emulering. Det er kun når ens image er dårligt lavet at man skal emuler osv. Så nu ved i det. Det eneste der kan være er at der er blacklistings i spillet. Men til dette bruger man bare Y.A.S.U, CureROM osv. For at komme fordi den slags, men vis imaget havde været godt for starten af havde der ikke været behov for at emuleringer for at starte spillet op.

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2007 14:45:07
Svar/Indlæg:
5410/123
#14 Det er der du slår funktioner til, så anti-emulerings-programmer får problemer 😉

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
04-10-2007 18:37:34
Svar/Indlæg:
905/100
#15>

Jeg bruger ikke image til de fleste spil.
Nogle af de nye spil har jeg ikke kunnet tage et ordenligt image af, så de kører stadig fra original dvd/cd..

Men det gør ingen forskel - jeg bruger emulering, og derfor vil spillet ikke køre... :(