Hvad enten man skal anskaffe sig den ene eller den anden er det samme som at spørge om man helst vil have Evian eller perrier. Nogen vil have moderen andre vil have datteren. Der vil altid være to lejre, dem der er til Xbox og dem der er til Playstation og uanset hvor man gode argumenter man kan komme for det ene eller det andet, vil man aldrig nogensinde kunne overbevise en xbox fanboy / playstation fanboy om at ens maskine er bedst.
Xbox har den fordel at der findes bunker og atter bunker af fede spil og grafikken er absolut glimrende. Ulempen er at den larmer som et damplokomotiv, og jo, det gør elite modellen også. Fordelen ved PS3 somm måske er på lidt længere sigt, er at spiludviklerne endnu ikke har fundet ud af hvad maskinen rent faktisk kan og derfor endnu ikek har lavet spil der viser uhyrets sande potentiale for der er ingen tvivl om at PS3'ens cell processor vil komme til at sparke røv når man formår at udnytte den fuldt ud. Er man til film, så er en anden fordel ved PS3'en at blu-ray er indbygget fra starten, skal man ud og have et HD-DVD drev til sin Xbox, ja så er vi altså oppe på en pris der ligger ret tæt på en PS3. Jeg har en XBOX360 Elite og en PS3 og jeg kan ikke sige hvilken en der er bedst de har begge deres styrker og svagheder. Og jo PS3 er bagudkompatibel, jeg har da for eksempel så sent som for et par dage siden sparket røv i Resident evil 2 i et anfald af bagudkompatibel nostalgi. Så lyt til dit hjerte og vælg den du helst selv vil have og ikke hvad andre syntes eller hvilken en du syntes er pænest, det bliver du mest glad for i længden.